< Terug naar overzicht

Rekruteren anno 2020: hoe Jobat het opneemt tegen de grote tech spelers

Partnernieuws

Het vernieuwde Jobat gaat de concurrentie aan met de grote multinationale techbedrijven die steeds actiever zijn op de markt van rekruteringsadvertenties. Met de mix van media, data en lokale expertise wil de Belgische speler het verschil maken. “Als je onze mediapower combineert met onze lokale expertise krijg je heel performante en unieke rekruteringsoplossingen."

Mark Maldeghem, Business Director bij het ‘nieuwe’ Jobat, legt het waarom uit van de joint venture tussen jobat.be (Mediahuis) en vacature.com (DPG Media). “De grootste reden is dat het medialandschap sterk is veranderd. Als experten in ons vak willen wij hierop inspelen. Om onze klanten de nodige oplossingen te kunnen bieden die zij nodig hebben om de juiste medewerkers te vinden.”

Door de krachten te bundelen zet Jobat zich steviger in de rekruteringsmarkt tegen de opkomende internationale concurrenten. Mark Maldeghem: “Een van de basispijlers van de samenwerking is dat wij als twee mediahuizen onze lezers kennen en hen meermaals per dag ontmoeten via zes krachtige nieuwsmerken (De Standaard, Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, De Morgen, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg), zowel via de krant als de nieuwssites.

Digitaal leveren deze contactpunten relevante data op, uiteraard GDPR-compliant, die inzetbaar zijn voor rekrutering en employer branding. Data is de kern van alles. We detecteren en identificeren permanent talent op het moment dat ze klaar zijn voor een volgende stap. Deze (high intent) data maakt ons heel relevant voor rekruteerders, maar ook uniek tegenover de grote techbedrijven. Voeg daar ook nog onze lokale expertise toe waardoor we heel goed weten hoe en waar we talent kunnen aanspreken, en je krijgt een erg interessante rekruteringspartner.’

Jobat volgt de volledige candidate journey

De juiste mensen op de juiste plaats krijgen zodat zij elke dag het beste van zichzelf geven en beter presteren is vandaag nog steeds de uitdaging bij HR. Het start allemaal bij het aannemen van medewerkers op basis van ‘cultural fit’. Zowel actief als latent werkzoekenden gaan op zoek naar een werkgever wiens waarden matchen bij hun persoonlijkheid. Kortom, employer branding wint steeds meer aan belang.

Dit hebben wij bij Jobat begrepen. Op onze nieuwsmerken kunnen we (voornamelijk via native advertising) heel gericht latente job zoekers gaan prikkelen met het verhaal van een werkgever. Dit zowel nationaal als regionaal gefocust. Zowel de kranten als de nieuwssites lenen zich als medium uitstekend om hun lezers in contact te brengen met de mensen, projecten en waarden van een bedrijf.

Jobat stopt niet bij het publiceren van verhalen van werkgevers. Met data volgen we de volledige candidate journey. We triggeren de kandidaat niet alleen met een inspirerend verhaal. We gaan hem ook de dagen en weken erna blijven prikkelen met de unieke troeven van het bedrijf. Zo maken we de juiste profielen warm voor het bedrijf, en zetten we ze ook nog eens af bij de rekruteerder.

De kern van het nieuwe Jobat is dan ook een groep van een kleine 65 experten die met de klant meedenken over dit soort oplossingen, adviseren en campagnes bijsturen indien nodig. Zij zijn het hart van Jobat.”

                                                                                                                     
We hebben heel veel goesting om jouw bedrijf te inspireren
met onze mogelijkheden rond rekrutering en employer branding.

Contacteer onze experts
via info@jobat.be of bel 02 467 48 00

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen