< Terug naar overzicht

Payroll Officer

Payroll Officer

Organisatie

Samen met 3.000 collega's en 80.000 militanten werkt het ACV elke dag aan de belangen van 1,7 miljoen leden. Door hun belangen te behartigen op het gebied van werk, inkomen en werkloosheid. Door persoonlijke service. Door goede cao’s af te sluiten. Door te werken aan constructieve, rechtvaardige en faire oplossingen voor de problemen van alledag. In overleg als het kan, in actie als het moet



Om onze syndicale werking verder uit te bouwen, zoekt ACV Voeding en Diensten voor de HR-dienst te Brussel een Payroll Officer.

Functie

Je maakt deel uit van het HR-team dat bestaat uit 4 collega’s en wordt aangestuurd door de HR-verantwoordelijke. Samen met één van deze collega’s vorm je de cel loonadministratie en ben je verantwoordelijk voor de volledige loonadministratie van A tot Z voor de 4 entiteiten van ACV Voeding en diensten.

Payroll en personeelsadministratie

  • Je inventariseert alle personeels-en loonwijzigingen, houdt deze up-to-date, volgt beslissingen van het beleid hieromtrent op en zorgt voor een correcte verwerking in het loonprogramma
  • Je doorloopt zelfstandig de hele loonprocedure en garandeert een correcte en tijdige betaling van de lonen en de bijkomende vergoedingen voor het personeel en zorgt ervoor dat deze voldoen aan de wettelijke en administratieve verplichtingen
  • Je beheert de volledige personeelsadministratie en hebt inzicht in de aangifteprocessen die gelinkt zijn aan het loonverwerkingsproces (loonbrieven, vakantie-attesten, ASR/dimona/dmfa, RSZ-aangifte, bedrijfsvoorheffing, belastingfiches,…)
  • Je maakt diverse berekeningen / simulaties bv. buitenwettelijke ziektevergoedingen, maaltijdcheques, eindafrekening uit dienst bij SWT, eindejaarspremies, vakantiegeld,…
  • Je voert samen met de boekhouding betaalopdrachten uit die verband houden met de lonen (RSZ, bedrijfsvoorheffing, lonen)
  • Je verwerkt aanvragen van thematisch verlof en ouderschapsverlof
  • Je beheert het tijdsregistratiesysteem; je berekent de verloftellers en vult deze correct in, je keurt verlofaanvragen goed
  • Je stelt de aangifte groepsverzekering op en staat hiervoor in nauwe verbindingen met ACV-nationaal
  • Je versterkt zo nodig informatie /rapporteringen ter ondersteuning van verdere analyses door het diensthoofd/beleid

Leren en ontwikkelen

  • Je houdt wijzigingen in de sociale wetgeving en cao’s bij, bestudeert en signaleert de impact hiervan op de personeelsadministratie
  • Je ontwikkelt en implementeert nieuwe technische procedures in het kader van loonaanpassingen, nieuwe cao’s,…
  • Je denkt proactief mee in functie van komende wijzigingen (bv. Cao-wijzigingen, wetswijzigingen, …)
  • Je kijkt kritisch naar bestaande werkprocedures en doet voorstellen om deze te optimaliseren
  • Je stelt procedures en handleidingen op ter optimalisatie van de continuïteit van de dienst

Teamwork en communicatie

  • Binnen het HR-team ben je het eerste aanspreekpunt voor collega’s en leidinggevenden omtrent loonmateries. Indien nodig stel je interne communicaties op.
  • Je neemt actief deel aan het teamoverleg om een optimale interne dienstverlening te verzekeren
  • Je zorgt voor de interne werkverdeling en follow-up van de cel loonadministratie en werkt daarvoor zeer nauw samen met je naaste collega

Profiel

  • Je hebt een opleiding personeelsadministratie genoten en beschikt over een relevante ervaring payroll (uitgebreide kennis van payrollsystemen en verloningsprocessen)
  • Je bent technisch aangelegd en kan vlot overweg met cijfers en Excel
  • Je bent vlot tweetalig (NL/FR)

Vereiste competenties

  • Je bent een enthousiaste teamplayer die initiatief en verantwoordelijkheid durft te nemen.
  • Je hebt een grote mate van zelfsturing en bent van nature een autodidact
  • Je bent een doorzetter en past je vlot aan bij veranderingen
  • Je werkt planmatig en punctueel
  • Je staat garant voor discretie en vertrouwelijkheid

Aanbod

  • Een voltijdse tewerkstelling met een contract van onbepaalde duur
  • Marktconform loon
  • Tewerkstellingsplaats: Brussel (Kartuizersstraat) met mogelijkheid tot telewerk na een inwerkperiode
  • Een zinvol engagement; je werkt direct of indirect mee aan een democratische, rechtvaardige en solidaire samenleving
  • Aantrekkelijke loon- en arbeidsvoorwaarden: naast een degelijk basisloon bieden we je belangrijke aanvullende voordleen, waaronder een gsm, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, ambulante zorgen, maaltijdcheques, ecocheques, telewerk,…
  • Professionele ontplooiing: een afwisselende job met ondersteuning door vorming en opleiding

Contact

Interesse?

Stuur je CV en je motivatiebrief tot uiterlijk 12/12/2021 naar Pia Stalpaert, voorzitter, Kartuizerstraat 70, 1000 Brussel of liefst via e-mail: vacature.vd@acv-csc.be

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Annelien Vlasselaer, HR-verantwoordelijke, op het nummer 02 500 28 15.

Het ACV streeft naar gelijke kansen met respect voor diversiteit en een goed evenwicht tussen mannen en vrouwen, verschillende leeftijden en culturele achtergrond. Daarom nodigen we eenieder uit om zich kandidaat te stellen voor deze vacature.   Door te solliciteren voor deze functie geeft u het Nationaal Secretariaat van het ACV de toestemming om de persoonsgegevens die werden bezorgd in het kader van deze kandidatuur, te verwerken. Uw gegevens worden enkel gebruikt om uw sollicitatie te evalueren met het oog op een mogelijke aanwerving. Ze worden maximaal 2 jaar bewaard. Daarnaast heeft u het recht om uw gegevens in te zien, te wijzigen en te verwijderen. Gelieve contact op te nemen met dpo@acv-csc.be om deze rechten uit te oefenen.


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen