< Terug naar overzicht

HR stafmedewerker re-integratie en welzijn op het werk en (digitaal) leren

HR stafmedewerker re-integratie en welzijn op het werk en (digitaal) leren

Organisatie

De Universiteit Antwerpen is een dynamische, toekomstgerichte universiteit. We bieden vernieuwend academisch onderwijs aan meer dan 20 000 studenten, verrichten baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en spelen een belangrijke dienstverlenende rol in de maatschappij. Met meer dan 6 000 medewerkers uit 100 verschillende landen bouwen we dagelijks aan de wereld van morgen. Samen verleggen we grenzen en geven we de richting aan. De richting van de toekomst. En die kan jij mee bepalen.

Het Departement Personeel en Organisatie van de Universiteit Antwerpen zoekt een voltijdse HR stafmedewerker re-integratie en welzijn op het werk en (digitaal) leren (VTO).

Binnen het Departement Personeel & Organisatie werk je samen met bijna veertigtal collega’s. Het thema welzijn is een team overschrijdend thema, zeker wat betreft de re-integratie na langdurige ziekte. Binnen het Team Talent Management bouw je mee aan de (leer)cultuur van de universiteit samen met experten in rekrutering en selectie, vorming, training en opleiding en loopbaanontwikkeling.

Functie

De functie omvat onder andere de volgende opdrachten:

  • Je volgt de dossiers van langdurig afwezige personeelsleden op en stimuleert werkhervatting door gepast door te verwijzen naar arbeidsarts, arbeidspsycholoog, interne re-integratie experten en gespecialiseerde externe instanties.
  • Je volgt de adviesdocumenten van de arbeidsarts op en werkt hiervoor samen met de administratieve SPOC in functie van het personeelsregistratiesysteem Peoplesoft.
  • Je coördineert re-integratie trajecten in nauw overleg met collega’s die een verantwoordelijkheid opnemen in het juridische en inhoudelijk luik van de dossiers.
  • Je volgt het data rond afwezigheden op en je zet in op remediëring via relevante (HR) partners.
  • Je investeert in het verder bekendmaken van onze aanpak bij langdurige afwezigheid zowel naar leidinggevenden als medewerkers toe. Je zet hiervoor in op laagdrempelige HR communicatie.
  • Je bouwt mee aan ons proactief welzijnsbeleid door ontwikkelinitiatieven te lanceren die bijdragen tot een permanente feedbackcultuur en het ontwikkelen van leidinggevenden en medewerkers. Je doet hiervoor beroep op interne en externe trainers.
  • Je versterkt de (leidinggevende) competenties door in te zetten op een toolbox (online webinars en korte leiddraden) rond HR processen en soft skills zoals o.a. de uitrol van de aanpak rond re-integratie, het detecteren van (stress)signalen, het geven van feedback, het bouwen aan teamcohesie,…
  • Je monitort deze initiatieven en volgt systematisch het verzuim binnen de organisatie op aan de hand van beschikbare data.

Profiel

  • Je bezit een masterdiploma bij voorkeur in de humane, sociale of gedragswetenschappen of gelijkwaardige competenties door ervaring.
  • Je hebt affiniteit met het thema re-integratie/welzijn.
  • Je werkt graag online webinars en leermateriaal voor onze medewerkers en leidinggevenden uit.
  • Je communiceert vlot en helder zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je bent sterk in het vertalen van procedures naar een werkbare praktijk.
  • Je bouwt de brug tussen de verschillende HR teams.
  • Je kan vlot overweg met MS Office.
  • Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke kennis van het Nederlands, Engels.
  • Je gaat klantvriendelijk, integer, creatief, kwaliteitsgericht en samenwerkingsgericht te werk.

Aanbod

  • We bieden je een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
  • Je ontvangt een bruto maandwedde binnen de gradenvork 7.1-9.1 van de loonschalen van het Administratief en Technisch Personeel. Je aanvangsgraad (doorgaans graad 7) hangt af van je relevante professionele ervaring.
  • Je krijgt maaltijdcheques, ecocheques, internet-connectiviteitsvergoeding, een groepsverzekering, een verzekering gewaarborgd inkomen, en een fietsvergoeding of volledige terugbetaling van je woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Je kan volgens een flexibele arbeidstijdregeling werken.
  • Je hebt 40 vakantiedagen en een week collectieve sluiting tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
  • Je werkt in een dynamische en stimulerende werkomgeving.
  • Lees hier meer over werken bij de Universiteit Antwerpen en ontdek alle andere voordelen.

Contact

Interesse?

  • Je kan tot en met 6 september 2022 voor deze vacature solliciteren via deze link.
  • De selectiecommissie zal zo snel mogelijk na de sollicitatiedeadline alle sollicitaties bekijken. Zodra er een beslissing genomen is, brengen we je op de hoogte en informeren we je over de eventuele volgende stap(pen) in de selectieprocedure.
  • Na de cv-screening worden de gepreselecteerde kandidaten uitgenodigd voor het afleggen van het invullen van een online persoonlijkheidsvragenlijst, een online functiegerichte proef op 16 september 2022 en een selectiegesprek (datum wordt later bekend gemaakt).
  • Bij vragen over het online sollicitatieformulier kan je de Frequently Asked Questions raadplegen of mailen naar jobs@uantwerpen.be. Bij inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met Marjolijn De Clercq, teamlead talent management (marjolijn.declercq@uantwerpen.be of 03/265.31.69)

De Universiteit Antwerpen is een duurzame, gezinsvriendelijke organisatie die maximaal in de groei van medewerkers investeert. We stimuleren diversiteit en hechten veel belang aan een inclusieve werkomgeving met gelijke kansen - ongeacht gender, functiebeperking, afkomst, levensbeschouwing, seksuele oriëntatie of leeftijd. Wij moedigen mensen met een diverse achtergrond en diverse eigenschappen aan om te solliciteren.


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen