Weinig vertrouwen in lijnmanagers bij begeleiding slechte presteerders
60 procent van de werkgevers twijfelen aan de competenties van lijnmanagers om medewerkers die ondermaats presteren te begeleiden.
Dat blijkt uit onderzoek van het Britse XpertHR bij 165 bedrijven.
Vier vijfde van respondenten geeft aan dat slechte prestaties een probleem zijn in de organisatie. Toch beweren de meeste respondenten (60 procent) dat ze dit probleem adequaat tot zeer efficiënt aanpakken (80 procent).
Volgens de meerderheid van de ondervraagde bedrijven worden ondermaatse prestaties het best opgevangen via regelmatige informele feedback en persoonlijke begeleiding van de medewerker.
De top vijf van prestatieproblemen zijn:
Een hoog absenteïsme.
Gebrek aan competentie bij medewerkers.
Een slechte houding of wangedrag ten aanzien van collega’s.
Ondermaatse kwaliteit van het geleverde werk.
Het niet-behalen van objectieven.
Bron: Personnel Today
Vier vijfde van respondenten geeft aan dat slechte prestaties een probleem zijn in de organisatie. Toch beweren de meeste respondenten (60 procent) dat ze dit probleem adequaat tot zeer efficiënt aanpakken (80 procent).
Volgens de meerderheid van de ondervraagde bedrijven worden ondermaatse prestaties het best opgevangen via regelmatige informele feedback en persoonlijke begeleiding van de medewerker.
De top vijf van prestatieproblemen zijn:
Bron: Personnel Today