Primeur: vakbond gebruikt radioreclame als oppositiemiddel
In een nieuw radiospotje speelt Herbert Flack een dokter. De remedie die de dokter voorschrijft, is een hoger loon. Om dat af te dwingen, moeten we actie voeren. Maar wie actie moet voeren en waar, zegt de dokter niet in de spot. Hij verwijst enkel naar de site www.andersenbeterhetkan.be.
Ook in de kranten verscheen er een advertentie. Ook daar vinden we alleen een verwijzing naar de website. Maar toch wat meer info: de campagne is gericht tegen maatregelen van de regering. Er staat ook één keer het woord ‘vakbond’ in.
Wie doorsurft naar de website, krijgt het hele verhaal. Andersenbeterhetkan.be is een site van de socialistische vakbond ABVV.
Geheimzinnigheid
Werner Van Heetvelde, voorzitter van de algemene centrale van het ABVV, wil de luisteraars vooral nieuwsgierig maken: “Maar het belangrijkste argument om onze naam niet te noemen, is dat hier de boodschap belangrijker is dan de boodschapper. Het ABVV is trouwens niet de enige die deze boodschap brengt: hart boven hard, armoedeorganisaties, verschillende studiebureaus enzovoort.”
Bron: De Standaard (standaard.be)