Medewerkers krijgen steeds vaker hun zin
Werkgevers besteden steeds meer aandacht aan de individuele voorkeuren van werknemers, zoals verdere flexibilisering van werktijd en werkplek. Daarnaast investeren de werkgevers meer in de ontwikkel- en groeimogelijkheden van werknemers.
Dat blijkt uit het Nationaal Beloningsonderzoek 2012 van HR-adviesbureau Human Capital Group. Aan het onderzoek hebben 165 organisaties deelgenomen.
In tijden van economische crisis wordt er meer in immateriële zaken geïnvesteerd om de beste werknemers te behouden. Organisaties zijn zeer creatief geworden in het bedenken van manieren om met beperkte middelen een aantrekkelijke werkgever te blijven.
“Het imago van het bedrijf, de manier waarop leiding wordt gegeven en de carrièremogelijkheden krijgen meer aandacht dan ooit. Salaris is veel minder een issue, het hebben van een leuke baan bij een goede werkgever staat voorop”, aldus de onderzoekers.
Bron: HR Praktijk
In tijden van economische crisis wordt er meer in immateriële zaken geïnvesteerd om de beste werknemers te behouden. Organisaties zijn zeer creatief geworden in het bedenken van manieren om met beperkte middelen een aantrekkelijke werkgever te blijven.
“Het imago van het bedrijf, de manier waarop leiding wordt gegeven en de carrièremogelijkheden krijgen meer aandacht dan ooit. Salaris is veel minder een issue, het hebben van een leuke baan bij een goede werkgever staat voorop”, aldus de onderzoekers.
Bron: HR Praktijk