< Terug naar overzicht

HRM in de Zorgsector 2019. Wat houdt ons wakker, waarvan dromen we?

Efficiëntie, leiderschap en aantrekkingskracht

Stellen dat de zorgsector heftig in beweging is, lijkt op het intrappen van een open deur. Reorganisaties, fusies, opzetten van netwerken en andere samenwerkingsverbanden – al dan niet verplicht van hogerhand – zijn overal aan de orde van de dag en zullen dat blijven. Ook economische noodzaak draagt daartoe bij.

Datum en plaats

Dinsdag 15 oktober, van 10 tot 16 uur
Mechelen, AZ Sint-Maarten

THEMA

Tijdens dit seminarie focussen wij op drie invalshoeken.

  1. Hoe de efficiëntie van HR en de gehele organisatie verhogen door inzet van automatisering en technologie voor administratie, managementprocessen en communicatie?
  2. Hoe het leiderschap verbeteren op alle niveaus van de organisatie?
  3. Hoe tot een betere employer brand komen, met bijzondere aandacht voor niet-verzorgende functies en voor starters (die substantieel moeilijker de weg naar de social profit vinden dan enkele jaren geleden)?

Dat doen we aan de hand van inzichten uit wetenschappelijke hoek en uit de praktijk. We steken echter ook de hoofden samen tijdens drie workshops, waarin we ervaringen en beste praktijken uitwisselen, om finaal tot bruikbare aanbevelingen te komen.

PROGRAMMA
  • 10.00- Ontvangst
  • 10.30- Wetenschappelijke inzichten > Lou Van Beirendonck (oprichter-directeur Quintessence Consulting, hoofddocent HRM Antwerp Management School)
  • 11.15- Inzichten uit de praktijk > Marc Verpoort (Altiplus)
  • 12.00- Lunch
  • 13.00- Inzichten uit de praktijk > Griet Robberechts (algemeen directeur Woonzorgnet Dijleland)
  • 13.45- Themaworkshops (3)

    A. Efficiëntie verhogen > Karin Sobry (HR-directeur, AZ Sint-Maarten Mechelen)
    B. Leiderschap verbeteren > Ilse Waumans (directeur Personeel & Organisatie, AZ Nikolaas)
    C. Aantrekkingskracht als werkgever verhogen > Begga Cranskens (HR Business Partner en coördinator Werving & Selectie, UZ VUB)

  • 15.00- Pauze
  • 15.15- De visie van een CEO > Jan Flament, AZ Sint-Dimpna Geel
  • 16.00- Einde en drink

Deelnemen

De deelnameprijs bedraagt 100 € (+ 21% btw) voor leden van HR Square en 350 € (+ 21% btw) voor niet-leden. Indien twee leden van uw organisatie betalend deelnemen, komt een derde gratis.

Doelgroep: interne HR-verantwoordelijken.

Het aantal plaatsen voor niet-doelgroepdeelnemers is strikt beperkt. Voor informatie over beschikbare plaatsen en voorwaarden voor niet-doelgroepdeelnemers: contacteer Pascale Lenaerspascale.lenaers@hrsquare.be.

Inschrijven kan via onderstaand formulier of door een e-mail met volledige contact- en facturatiegegevens (inclusief een eventuele bestelbon of bestelnummer) te sturen naar Pascale Lenaerspascale.lenaers@hrsquare.be. U kan Pascale ook aanspreken voor bijkomende informatie op 0471 85 70 42.


Met de steun van

Schrijf u hier in



Facturatiegegevens

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen