Changemanagement: Hoe veranderen minder moeilijk kan worden

Met de beste bedoelingen gaan managementteams of verandercoaches aan de slag met een stappenplan voor verandering. Er bestaan inderdaad verschillende en goede modellen die hiervoor kunnen worden gebruikt. Al deze modellen raden terecht aan om betrokkenheid en draagvlak te creëren bij de medewerkers. Maar waarom loopt het dan zo vaak fout op dit vlak? En vooral: hoe kan je voorkomen dat het de verkeerde kant uitgaat?

Employer Branding: Externe brand moet ook intern leven

Een ‘employer branding’-strategie start met het duidelijk maken van de eigen identiteit. Door die naar buiten, maar ook intern, te communiceren, verkrijg je een betere ‘fit’ tussen de kandidaten en de organisatie. We zijn binnen Securex volop bezig met onze eigen employer brand en delen graag onze inzichten. Een bijdrage van Christine Nauwelaers, Talent Expert bij Securex.

Merk en perceptie. Employer branding: food for thought

In de huidige maatschappij is personal branding belangrijk. Hoe je jezelf voorstelt in real life of op social media heeft een invloed op hoe iemand anders je percipieert. Perceptie is ook voor merken erg belangrijk. Via employer branding proberen merken de perceptie in een bepaalde richting te sturen. Bij Ascento weten we dat begeleiding, coaching en evaluaties elke persoon ten goede komen. Voor een merk is dat niet minder waar. Verwacht dus geen pasklaar antwoord rond employer branding, maar wel wat ‘food for thought’. Een bijdrage van Hans Smellinckx, directeur Marketing & Communicatie bij Agilitas Group.

HR-trends: Slim HR-beleid is op de toekomst voorbereid

Het jaar is al flink gevorderd en stilaan wordt duidelijk welke thema’s in 2019 boiling hot zijn. Dit is waar HR vandaag mee bezig is. Wat ze gemeen hebben? Elk van deze evoluties gebeuren omdat organisaties zich wil voorbereiden op een onbekende toekomst. Een bijdrage van Neelie Verlinden, Digital Content Manager bij Talentsoft.

En hoe is het met uw mobiliteit aan de binnenzijde?

Het gaat prima met mensen in het midden van hun loopbaan, toch? Ze zijn uitstekend ingewerkt, zetten hun ervaring optimaal in en hebben hun weg binnen uw organisatie gevonden. Het zijn mensen op wie u en tal van medewerkers kunnen bouwen. Maar zet u even op hun stoel. Vanuit hun positie kan het voelen alsof hun bijdrage vanzelfsprekend wordt gevonden, ze minder aandacht krijgen en minder perspectieven hebben. Hoelang nog meer van hetzelfde?

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen