< Terug naar overzicht

Partnernieuws | EVP. En dan?

Met Ostenders ontwikkelde d-artagnan een campagne voor Az Damiaan Oostende, die in enkele maanden meer dan 1000 sollicitaties opleverde.

EVP staat voor de Europese Volkspartij, al is het in HR-middens beter bekend als de Employer Value Proposition. Iedere lezer van dit magazine weet ondertussen wat dat betekent. Of toch min of meer. Maar eigenlijk begint het pas eens de EVP bepaald is. Ze op de juiste manier communiceren, op een manier die blijft plakken, is nog veel belangrijker. Zeker als je met je EVP niet alleen intern wil uitpakken, maar er ook nieuwe medewerkers mee wil aantrekken. Dan heb je een creatief idee nodig. Een verhaal dat opvalt en dat jouw EVP juist vertaalt.

Ostenders

Neem nu Ostenders, de case die ervoor zorgde dat het Az Damiaan ziekenhuis in Oostende in enkele maanden tijd 1000 sollicitaties ontving, en dat in een sector die het bijzonder moeilijk heeft om medewerkers te vinden. De case haalde de nationale media en verzamelde ondertussen ook al flink wat awards op verschillende reclamefestivals. Ostenders is het schoolvoorbeeld van een campagne die employer branding combineert met rekrutering.

Creativiteit werkt

Ostenders springt eruit omdat het het genre van de ziekenhuisserie gebruikt als medium om een werkplek in de kijker te zetten en de sfeer tussen de collega’s te laten zien. En dat alles zonder hier al te veel op te focussen. Alle waarden die de EVP van Az Damiaan bepalen worden meegenomen zonder ze letterlijk op te sommen. De acteurs in de serie zijn stuk voor stuk medewerkers die bovendien hun eigen job spelen en die geselecteerd werden na een castingdag waarop alle geïnteresseerden werden getest. De hele serie werd eerst intern uitgerold en bijzonder positief onthaald, waarna ze Vlaanderen veroverde.

Een blik achter de schermen van de opnamedag voor 'Ostenders' in het Az Damiaan, Oostende.

Succesverhaal

Maar waarom werkte Ostenders nu zo goed? Omdat mensen zich erin konden herkennen. Omdat het een juist verhaal is dat gebracht wordt via een kanaal dat mensen interesseert. Geen saaie testimonials waarin je vooraf al weet wat er zal verteld worden. Geen typische rondleiding in jouw potentieel nieuwe werkomgeving. Neen, gewoon een grappige ziekenhuisserie die alle medewerkers verbindt en iedereen van buitenaf goesting geeft om er te komen werken.

Neem voor meer interessante cases zeker ook eens een kijkje op 

Lees meer over


< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen