< Terug naar overzicht

Manager gezondheidszorg en arbeidsongevallen (M/V)

Manager gezondheidszorg en arbeidsongevallen (M/V)

Bedrijf

Met meer dan 8.000 medewerkers is de Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer (MIVB) één van de grootste werkgevers van Brussel en speelt cruciale rol in de mobiliteit van de hoofdstad.


De modernisering van de metro, de uitbreiding van het tramnet of de bouw van nieuwe stelplaatsen zijn maar een paar voorbeelden van de boeiende projecten waarvoor de MIVB op zoek is naar enthousiaste medewerkers.

Een gevarieerde carrière, een continue vorming, boeiende en unieke projecten, werkstabiliteit en een verrijkende diversiteit, dat is wat de MIVB kan bieden aan al wie nieuwsgierig genoeg is om haar 300 unieke beroepen te komen ontdekken.

Functie

Als Manager dienst gezondheidszorg en arbeidsongevallen ben je verantwoordelijk voor de supervisie, coördinatie en controle van het beheer van de afwezigheden wegens van ziekte of arbeidsongeval (AO) met inachtneming van de bestaande conventies en wetgeving op dit gebied met als doel een coherent beheer te garanderen. Je werkt nauw samen met een team van 7 personen.

Concreet zijn je taken de volgende:

  • Je beheert de arbeidsongevallendossiers (controleren, verbeteren, valideren en aangeven bij de wetsverzekeraar); je geeft advies bij complexe dossiers en ziet erop toe dat de wetgeving en conventies ter zake juist worden toegepast. Je geeft de nodige informatie door aan de directies en de lokale hiërarchie. Je stelt flowcharts en procedures op, je organiseert opleidingen, … 
  • Je maakt debetnota's (AO) en documenten in geval van loonverlies (AO en ziekte) op.
  • Je beheert de ziekteaangiftes (medische attesten verwerken, het beheer binnen IPHAR controleren, herinneringsbrieven verzenden, sanctioneren, …). Je volgt de wetgeving op en past deze toe. Je geeft de nodige informatie door aan de directies en de lokale hiërarchie. Je stelt flowcharts en procedures op enz.
  • Je organiseert de medische controles en staat in voor de nodige opvolging ervan.
  • Je werkt mee aan projecten van de directie HR System & Administration voor de aspecten beheer van ziekte en arbeidsongevallen. 
  • Je volgt de terugbetalingen door de wetsverzekeraar op.

Profiel

  • Je beschikt over een diploma hoger onderwijs van het korte type (graduaat rechten of verzekeringen).
  • Je hebt 5 à 10 jaar ervaring in een gelijkaardige functie.
  • Je hebt een goede kennis van de wetgeving inzake ziekte en arbeidsongevallen.
  • Franstalig en/of Nederlandstalig met een goede kennis van de tweede landstaal.
  • Je hebt een goede kennis van de cao's en de wetgeving in verband met AO / ziekte.
  • Je hebt een goede kennis van SAP, het Etranet van Ethias en de nodige Office-toepassingen.
  • Persoonlijke kwaliteiten: nauwkeurigheid, nalytisch vermogen, teamgeest, people management de nodige knopen kunnen doorhakken en ze op een professionele manier overbrengen.

Aanbod

  • Een gevarieerde en boeiende unieke job in een dynamische en aangename sfeer. 
  • Een aanbod interne en externe opleidingen op maat ontwikkeld voor onze medewerkers. 
  • Een loon in verhouding tot je verantwoordelijkheden alsook echte doorgroeimogelijkheden. 
  • Een competitief extralegaal voordelenpakket: maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 35 dagen betaald verlof per jaar, gratis abonnement voor de netwerken van de MIVB, TEC en De Lijn (ook voor echtgenoot en kinderen), tot 75% korting op woon-werkverkeer per trein, enz.

Contact

Interesse?

Lees meer of solliciteer online via deze link!


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen