< Terug naar overzicht

HR Super Hero

HR Super Hero

Bedrijf

EasyLife is een jong en dynamisch bedrijf opgestart in 2009 in Antwerpen. Door onze sterke service naar klanten en werknemers, zijn we er in geslaagd te groeien van 1 kantoor naar 18 kantoren, meer dan 1600 vaste huishoudhulpen & strijksters en 45 bedienden. Ons verhaal begint nog maar net! We hebben nog 1001 ideeën en plannen. Volgend jaar openen we maar liefst 7 extra kantoren.
Om onze groei te kunnen realiseren zijn we op zoek naar gedreven, resultaatgerichte en enthousiaste helden. We werken hard, heel hard maar daartegenover staat veel plezier, een fantastisch team en een openheid tot creativiteit.

Om ons bedrijf een extra boost te geven zijn we op zoek naar een gedreven HR Super Hero met een hands-on-mentaliteit.

Functie

Als HR Super Hero ben je de held van al onze medewerkers en ben je verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van A tot Z. Jij zorgt door je superkrachten dat de bedrijfscultuur, het engagement, de gedrevenheid en motivatie van al onze medewerkers buitengewoon goed zit.

Als HR Super Hero ben je de coach van een klein team gedreven HR-helden met elk zijn/haar krachten. Je bewaakt samen met hen de opvolging van alle lopende projecten, coacht en motiveert hen waar nodig.

Mogelijke HR-projecten en uitdagingen die op onze agenda staan:

  • Je staat in voor de werving en selectie van hogere bedienden en de verdere uitwerking en digitalisering van het beleid. Je gaat op dit vlak geen enkele uitdaging uit de weg en je gaat zelf creatief om met mogelijke rekruteringskanalen.
  • Onze employer branding voor zowel huishoudhulpen als bedienden heeft op langere termijn meer aandacht nodig. Je denkt creatief mee om de leukste en zotste ideeën uit te werken zonder daarom grote budgetten uit te geven.
  • Evaluatie- en functioneringsgesprekken doen we dagdagelijks, niet gestandaardiseerd. Dit heeft voor- en nadelen… Bouwen we dit verder uit of is het goed zoals het is?
  • Onze grootste uitdaging als bedrijf is om competente huishoudhulpen te vinden en vooral te houden. Ook hier denk en werk je mee aan campagnes en ideeën in samenspraak met regio-en kantoorverantwoordelijke.
  • Het aanwezigheidsbeleid is onze grootste HR-prioriteit geweest in 2018 maar hier dient nog veel meer rond te gebeuren in 2019. Je analyseert kritisch de bestaande werkwijzen, formuleert nieuwe ideeën en werkt deze na goedkeuring verder uit. Je analyseert verzuimdata in samenwerking met onze inhouse-analist en denkt na over verbeterpunten.
  • Preventie en bescherming op het werk valt ook onder de bevoegdheid van HR. Je zorgt ervoor dat alle wettelijke aspecten in orde zijn.
  • Hoe ga je een beleid verder uitbouwen zonder cijfers? Je verdiept je in onze rapporteringstools en zorgt dat je zo snel mogelijk verbanden en correlaties kan leggen tussen verschillende data. Op basis van je inzichten adviseer je de directie.
  • Je denkt na over de optimalisatie van HR-processen en volgt deze verder op.
  • Onze onboarding loopt vandaag de dag goed maar heeft nog wat extra toverpoeder en uitwerking nodig. Je zorgt ervoor dat een nieuwe medewerker warm onthaalt wordt en dat hij/zij een eerste werkdag heeft om nooit te vergeten.
  • Je bespreekt de voorwaarden en lonen van de bedienden en je bent verantwoordelijk voor de verwerking van de payroll, berekening van bonussen etc.
  • Je leert onze werknemers toveren en de kneepjes van het vak. Je werkt het opleidingsbeleid verder uit op basis van de noden van de field.
  • Je werkt HR-policies verder uit en zorgt dat we als bedrijf GDPR-compliant zijn.

Profiel

  • Als HR Super Hero kan je overweg met verschillende persoonlijkheden. Je laat iedereen in zijn waarde en weet op een warme, professionele maar ook ludieke manier met iedereen om te gaan.
  • Communicatief ben je sterk! Je kan mensen overtuigen en in beweging brengen want ja, we groeien zeer hard waardoor we een bedrijf zijn in continue verandering.
  • Je hebt een sense of urgency. Acties onderneem je liever gisteren dan vandaag.
  • Je ego laat je thuis, deze hebben we bij EasyLife niet nodig. We werken samen als team aan de verdere uitbouw en verbetering van ons bedrijf. De kracht van EasyLife is de samenwerking en cohesie van verschillende mensen.
  • Je bent positief ingesteld – you don’t look back en je focust op wat je kan ondernemen, je hebt een hands-on-mentaliteit en je bent enthousiast.
  • Je bent jezelf! Iemand anders zijn de hele dag is uitputtend en je zal voldoende energie nodig hebben voor je job!
  • Je hebt een goede kennis van de sociale wetgeving.
  • Discretie is uiteraard een evidentie.
  • Je hebt minimum 5 jaar ervaring in een HR-gerelateerde functie.
  • Je bent flexibel in denken en doen: EasyLife is een bedrijf in beweging. Wat we vandaag op manier A doen, kan morgen op manier C of D.
  • Je hebt een goede talenkennis. De verdere uitbouw van onze kantoren richting Brussel vergt ook een grondige kennis van het Frans en Engels.

Aanbod

Wij bieden een fulltime job aan met aantrekkelijk loon. Je krijgt alle nodige tools om je job zo goed mogelijk te doen: GSM - wagen – tankkaart en de nodige extra-legale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering, laptop, forfaitaire onkosten, ….

Wij nemen je op in een team dat overloopt van synergie. Je komt terecht in een unieke bedrijfscultuur met massa’s uitdagingen waar je jezelf verder kan ontplooien. Jouw ideeën worden de onze en we maken samen met jouw een succes van het verdere HR-beleid en ons bedrijf.

Contact

Interesse?

Klik hier voor meer informatie en solliciteer online!


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen