< Terug naar overzicht

HR Operations Specialist

HR Operations Specialist

Bedrijf

Werken bij Scania is werken aan een premium product in een veelzijdige en uitdagende omgeving waarin medewerkers de ruimte krijgen om zich zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen.

Scania is niet alleen King of the Road voor haar klanten, maar ook voor haar medewerkers. De klanten zijn terecht veeleisend, zowel voor het product als voor de organisatie. Scania is hier volledig op ingespeeld. Scania biedt haar medewerkers een veilige werkomgeving waarin het welzijn van de medewerkers focus nummer één is. Op deze manier richt Scania alle kwaliteit op haar klanten.

Functie

Scania is een Benelux-organisatie met hoofdkantoor in Breda van waaruit HR zich inzet voor alle regio’s in de Benelux. Als HR Operations specialist zal je deel uitmaken van een HR Shared Service -team van drie collega’s. Binnen dit team zal jouw focus liggen op België (en Luxemburg).

In deze rol ondersteun je de HR Business Partner en HR Director, maar er zijn ook mogelijkheden om je kennis verder te verdiepen in de Nederlandse wet- en regelgeving of ondersteuning te geven aan de Talent Acquisition Specialist.

Jouw rol zal onder meer het volgende inhouden:

  • Je beantwoordt ‘one call questions’ van medewerkers en managers rond topics zoals loon, vakantie, tijdskrediet en thematische verloven, verzekeringen, pensioen,… en adviseert in individuele dossiers op werknemersniveau. Je helpt de medewerkers ook verder bij specifieke dossiers.
  • Je ben verantwoordelijk voor een correcte HR administratie (opmaak van contracten en bijlages, ad hoc basis rapportage, ziekteverzuim,…) en een correct datamanagement in het personeelssysteem. 
  • Je voorziet de voorbereidingen voor de payroll, zowel arbeiders (pc 112) als bedienden (pc 200) door de correcte personeelsadministratie en opvolging van onder andere afwezigheden.
  • Projectmatig zal je ondersteunen in verschillende projecten zoals het optimaliseren van de workflow, verdere digitalisering ervan en implementeren van verschillende digitale tools voor medewerkers. Buiten dit domein kan je eveneens projectmatig ondersteunen in andere projecten van bijvoorbeeld Learning & Development of Talent Aqcuisition. 
  • Er zijn mogelijkheden om je verder te verdiepen in verschillende onderwerpen binnen HR (vb Comp&Ben: internationale tewerkstelling, , met name en mee te werken aan verschillende projecten met de HR Director en HR Business Partner.

Profiel

Scania vraagt:

  • Bachelor werk- denkniveau/ master
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Actuele kennis van Belgische sociale wetgeving is een vereiste. Bij voorkeur heb je een eerste ervaring binnen payroll of als HR Assistant/HR Officer
  • Je spreekt zeer goed Nederlands én Frans, ook in schriftelijke communicatie ben je sterk in deze twee talen
  • Je bent nauwkeurig en volgt de voortgang van verschillende taken goed op om ze tot een goed einde te brengen
  • Je bent betrouwbaar en past de regelgeving en interne policies correct toe
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden
  • Je hebt een hands-on aanpak en lost problemen die zich stellen vlot en correct op

Aanbod

Scania biedt:

  • Een dynamische werkomgeving in een fijne, directe bedrijfscultuur binnen een enthousiast, creatief team dat gedreven is om continu te verbeteren
  • Een arbeidsovereenkomst (40u/week) van onbepaalde duur met 13 ADV-dagen. Mogelijkheid om voltijds of 4/5de te werken
  • Plaats tewerkstelling in Breda, zeer makkelijk bereikbaar en file-arm traject
  • Ruime mogelijkheden voor verdere persoonlijke ontwikkeling binnen het uitgebreide opleidingsaanbod van Scania of extern.

Contact

Interesse?

Solliciteer online via deze link!


Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen