< Terug naar overzicht

Zakenvrouwen maken meer gebruik van sociale media

Vrouwelijke managers en ondernemers zien sociale netwerksites als gemakkelijke, snelle en efficiënte hulpmiddelen in hun dagelijkse werkzaamheden. Al gaat er niets boven persoonlijk contact, vinden ze.

Dat blijkt uit onderzoek onder 80 vrouwelijke managers en ondernemers tijdens de AFAS Leading Ladies Day. Alle respondenten gaven aan sociale media wel eens in te zetten voor werkgerelateerde zaken. LinkedIn is het meest populaire platform met bijna 94 procent, gevolgd door Twitter (54 procent) en Facebook (27 procent).

Een CEO daarentegen maakt weinig gebruik van sociale media. Slechts 28 procent van de Nederlandse CEO’s heeft een account op één van de onderzochte platformen. Dit blijkt uit onderzoek van MarketingMonday. LinkedIn is het populairst met 26 procent.

Volgens de Nederlandse zakenvrouwen gaat er niets boven persoonlijk contact. 65 procent van de ondervraagden zegt dat het gebruik van sociale media niet ten koste gaat van persoonlijk netwerken. De eerste contacten via sociale media leiden in veel gevallen tot een face-to-face kennismaking. De twee communicatievormen ondersteunen en versterken elkaar.

Bron: HR Praktijk

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen