< Terug naar overzicht

Wervingscampagne Ricoh Belgium: publimobiel en satellietkantoren moeten overtuigen

Om de vacatures op te vullen, stuurt Ricoh Belgium een publimobiel de baan op voor een mobiele rekruteringscampagne. Er worden ook satellietkantoren geopend om het fileleed te beperken voor medewerkers die wat verder van de hoofdzetel in Vilvoorde wonen.

Ricoh Belgium, aanbieder van print- en kopieersystemen en documentoplossingen voor het kantoor, zet een grootschalige wervingscampagne op om zo’n 30 nieuwe medewerkers in dienst te kunnen nemen. De staff zal zo toenemen met ongeveer 5 provent (Ricoh telt vandaag zo’n 650 medewerkers), wat past binnen de logica van de verdere ontwikkeling van de diensten die het bedrijf aanbiedt.

Om op zoek te gaan naar geschikte kandidaten, organiseert Ricoh Belgium nu een campagne gedragen door twee publimobielen. Die zullen bedrijvenparken en industriezones te noorden van Brussel, in de buurt van Vilvoorde dus, doorkruisen tijdens de maand juni.

“Al enkele maanden zijn we op zoek naar nieuwe medewerkers, maar tot nu toe met beperkt succes”, zo licht Eric Gryson, CEO van Ricoh Belgium & Luxemburg, deze campagne toe. “Verbazingwekkend, zeker als je weet dat de specialisten van het Planbureau aangeven dat het aantal werklozen op een recordhoogte staat sinds de Tweede Wereldoorlog. Onze bedrijfsstructuur is ontstaan na drie fusies. In de loop der jaren hebben we zo ons dienstenaanbod gevoelig kunnen uitbreiden. Een aantal mensen die zich in een grote structuur van 600 mensen niet konden vinden, hebben ervoor gekozen ons te verlaten. Dit betekent dat we vandaag uitkijken naar nieuw talent. Nu gaan we zelf op pad om onze toekomstige collega’s te ontmoeten. Op onze publimobielen, die strategische plaatsen in de buurt van Vilvoorde zullen bezoeken, staan de lege bureaustoelen al klaar. De boodschap is duidelijk: we vragen aan geïnteresseerde kandidaten om te solliciteren via www.ricoh.be.”

Satellietkantoren om fileleed te beperken


Eric Gryson stelde ook vast dat veel mensen die vertrokken, die beslissing ook namen omdat hun nieuwe werkplek te ver van hun woonplaats lag, en alle gevolgen daarvan, zoals verkeersproblemen tijdens de spitsuren. Daarom besliste Ricoh Belgium, met hoofdzetel in Vilvoorde, om in Temse, Luik en Nijvel drie ‘antennes’ te openen. Werknemers kunnen hun werktijd nu opdelen in functie van verkeersproblemen. Zo starten ze, bijvoorbeeld, hun werkdag in zo’n antenne dichtbij huis om dan pas later naar de hoofdzetel door te rijden. Of ze gaan werken in de satellietpost die het dichtst bij hun klanten ligt. De bedoeling? De mobiliteit van de werknemers verhogen.

“Nu steeds meer documenten ook digitaal beschikbaar zijn, is het mogelijk om verspreid over België meerdere ankerpunten te hebben”, aldus Eric Gryson. “Dankzij die gelegenheid om in een Ricoh-bureau dichter bij huis te werken, blijft voor de medewerkers toch een sociale werkomgeving bestaan die wegvalt bij thuiswerken. Via deze satellietposten kunnen sommige werknemers verschillende uren per week winnen.”

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen