< Terug naar overzicht

Werknemers mogen (geen) geschenken van leveranciers of klanten aannemen

luc.de.decker@hrsquare.be." class="bigfield" style="width: 60%; height: 100px;">Af en toe trakteren zakenrelaties, partners of klanten uw werknemers op een attentie. Maar wat is geoorloofd en wat niet? Heeft uw een bedrijf een beleid op dat vlak? Wat mag een werknemer aanvaarden van een zakenrelatie? Laat het ons weten! Uw contact: luc.de.decker@hrsquare.be.

luc.de.decker@hrsquare.be." class="bigfield" style="width: 60%; height: 150px;">

Binnen een paar maanden, rond Nieuwjaar, stoppen sommige leveranciers of klanten de werknemers wellicht een geschenk toe. Ook bij andere gelegenheden gebeurt dat wel eens. Vaak blijft het bij onschuldige prullaria, maar hier en daar doemt misschien wel een kist grand cru’s op of zelfs een uitnodiging om een weekendje verwend te worden in een thalassohotel. Of de voetbalfan krijgt een ticket voor een match, al dan niet met bijhorende gastronomische maaltijd in de business-seats.

Het gaat niet altijd om onschuldige bedankjes en schouderklopjes. Wie iets geeft, verwacht vaak iets terug. Hoe gaat u daarmee om? Vertrouwt u op het geweten van uw medewerkers of handhaaft u een neergeschreven ethische code? Wat doet u met een personeelslid dat cadeaus aantrekt als een magneet?

Zelf heeft u wellicht ook soms de drang om medewerkers even in de bloemetjes te zetten. Welke regels hanteert u? Strooit u met geschenken of vindt u dat maar niks? Is er een specifiek budget voorzien voor geschenken? Wie krijgt de meeste cadeaus: zakenrelaties of personeelsleden? Hoever gaat u?


Laat het ons weten! Uw contact: luc.de.decker@hrsquare.be.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen