< Terug naar overzicht

Virtual Reality als platform voor interne werving van medewerkers

Virtual reality (VR) kan ingezet worden als actief deel van het rekruteringsproces. Door gebruik te maken van deze nieuwe technologie kunnen kandidaten op een unieke manier ervaren hoe het leven van een bepaalde medewerker in het bedrijf eruitziet.

In het kader van zijn groeiplan voor 2020, introduceert HR-dienstverlener t-groep virtual reality (VR) als actief deel van zijn rekruteringsproces voor nieuwe, eigen werknemers. Daarmee is t-groep het eerste HR-bedrijf in België dat VR op deze manier inzet. De technologie laat kandidaten toe zelf te ervaren hoe een dag uit het leven van een uitzendconsulent eruitziet en stelt hen bijvoorbeeld in staat te ondervinden hoe een interview wordt georganiseerd en waarom een jobinterview belangrijk is om een 'match' te vinden tussen kandidaten en bedrijf. Naast het schetsen van een theoretisch kader, zorgt de technologie ook voor een realistische beleving.

Voor de ontwikkeling en introductie van VR in het kader van de werving en selectie van nieuwe interne medewerkers, werkte t-groep samen met een Mechelse start-up. De eerste VR-brillen zullen voorgesteld worden op de Career Launch beurs op 22 november 2017 in de Brabanthal in Leuven.

Bron: t-groep (t-groep.be)

 

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen