< Terug naar overzicht

Veolia Belgium & Luxembourg: Helden lokken nieuwe helden

Onder het motto ‘#WeAreResourcers’ zet Veolia haar medewerkers op een piëdestal als helden die elke dag bijdragen tot het ‘herbronnen van de wereld’. “Want alleen door samen te werken, kunnen we onze doelstellingen bereiken”, zegt Raphaël Scheers, HR-manager van Veolia Belgium & Luxembourg.

Veolia Belgium & Luxembourg schuift haar eigen medewerkers prominent naar voren om potentiële kandidaten aan te trekken. “Tezelfdertijd tonen we onze waardering voor onze medewerkers door ze vooraan op het podium te zetten. Zij hebben immers een bepalende rol in het succes van de organisatie en in het realiseren van onze missie en doelstellingen, namelijk het ‘herbronnen van de wereld’ of ‘Resourcing the World’”, zegt HR-manager Raphaël Scheers. De slogan verwijst naar de missie en strategie, namelijk het optimaal beheren van de bronnen op het vlak van energie, afval en waterzuivering.

Ere wie ere toekomt

Recent vertaalde Veolia deze strategie in een nieuwe werkgeversimago-campagne onder de noemer ‘#WeAreResourcers’. “Onze medewerkers of ‘resourcers’ zien afval als een waardevolle grondstof, afvalwater als een nieuwe waterbron en het energieverlies van een gebouw als een nieuwe energiebron. Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij naar hun ideeën luisteren en hen de ruimte geven om die te realiseren. Met deze campagne willen we bovendien het engagement van onze 2000 medewerkers waarderen en in de kijker zetten. De wereld herbronnen kunnen we immers alleen samen verwezenlijken. En vooral dat laatste is belangrijk. Om onze doelstellingen te bereiken, moeten we samenwerken, directie en medewerkers.”
De werkgeverscampagne is eveneens een weerspiegeling van de waarden van Veolia. “Eén van die waarden is respect. Het is dan ook ondenkbaar dat een directielid met de pluimen gaat lopen als een idee van een medewerker een oplossing biedt voor een concreet probleem en op die manier bijdraagt tot het herbronnen van de wereld. Ere aan wie ere toekomt”, benadrukt Scheers.

Veolia neemt dat letterlijk. Hoe praktisch in zijn werk gaat, leest u in HR Square 186 van januari 2019.

 

Wilt u het volledige artikel (van Hilde Vereecken met foto's van onder meer Hendrik De Schrijver) lezen? Dat kan door lid te worden van HR Square. U ontvangt dan niet alleen het tijdschrift, maar hebt ook toegang tot de website met het hele archief én u geniet stevige prijsreducties op tal van hoogst interessante evenementen, ook op de HR Square Seminaries, HR Square Masterclass en HR Square Conference. Hoe wordt u lid? Ga naar www.hrsquare.be of contacteer Stephanie Beernaert, stephanie.beernaert@hrsquare.be, 053 60 56 70.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen