< Terug naar overzicht

Stepstone en Monster ontdekken de arbeiders

De jobsites StepStone en Monster sneden deze week gelijktijdig het doelpubliek van de arbeiders aan. Beide concurrenten baseren zich op gegevens uit dezelfde bron (de Belgian Internet Mapping-studies van InSites) om zich op het segment van de arbeidersvacatures te gooien.

Volgens de BIM-studies van InSites consulteerde in mei 37% van de arbeidersbevolking minstens één keer het internet (tegenover 18% in oktober 2002). Daarmee is ze een van de snelst groeiende sociologische groepen van internetgebruikers.


Sinds deze week is zowel bij StepStone als bij Monster een rubriek voor arbeidersfuncties operationeel. De vraag daartoe zou zowel bij kandidaten als bij werkgevers gedetecteerd zijn.


Volgens Monster is vandaag al 9% van de bezoekers op de site arbeider. Een mediacampagne die loopt tot eind oktober moet dat percentage gevoelig verhogen.


StepStone doet dan weer een beroep op externe partners om het nieuwe initiatief te steunen. Het gaat met name om de VDAB en haar Waalse tegenhanger Forem. Werkzoekende arbeiders die bij deze diensten ingeschreven zijn, krijgen onmiddellijk toegang tot de werkaanbiedingen van StepStone, vooral op het niveau van hoger secundair onderwijs, technisch of beroepsonderwijs. StepStone sloot ook een akkoord met Google AdWords voor de aankoop van sleutelwoorden.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen