< Terug naar overzicht

Start People: een nieuwe naam, nieuwe ambities

Creyf’s maakt plaats voor Start People, niet enkel een nieuwe naam maar eveneens een uitzendbedrijf met een vernieuwde positionering, benadering en visie op het interimproces.

Creyf’s wordt op 23 april 2007 Start People, een jaar na de integratie in USG People. De nieuwe naam past in de internationale multimerkenfilosofie van USG People. Met zijn multimerkenbeleid wil USG People – het nummer twee in zijn sector in België en nummer vijf in Europa – zijn internationale positie versterken en zijn uitgangspositie valoriseren. De rebranding van Creyf’s tot Start People maakt hiervan deel uit.

Met de nieuwe naam, positionering en strategie wil Start People nog beter inspelen op huidige en toekomstige markttendensen. De nieuwe benadering is het resultaat van grondig marktonderzoek en studies naar de tendensen in het arbeidsproces en de uitzendmarkt. In dat verband werden verschillende grootschalige studies opgezet.

In opdracht van Start People ondervroeg het onderzoeksbureau Synovate/Censydiam enkele tientallen uitzendmedewerkers in België via exploratieve diepte-interviews om te polsen naar hun perceptie op arbeid, werkgelegenheid en uitzendarbeid. Hieruit blijkt dat de visie op uitzendarbeid de voorbije jaren sterk gewijzigd is en een meer positieve invulling kreeg. In het verleden werd interimwerk geassocieerd met een cyclisch proces, dat vooral arbeiders aanging, die in de eerste plaats op zoek waren/zijn naar een vaste job. Dit gaat nog steeds gedeeltelijk op, maar er kwam een positievere invulling en een bredere visie.

Zo wordt uitzendwerk steeds meer beschouwd als een vorm van professionele begeleiding in een arbeidsmarkt in volle evolutie en waarvan de wetmatigheden zijn gewijzigd. Een levenslange carrière binnen hetzelfde bedrijf wordt als een grote uitzondering gezien en is voor de meeste personen ook niet meer wenselijk. Bedrijven benaderen medewerkers steeds meer als menselijk kapitaal dat voor een specifieke taak of een specifiek project een tijdelijke functie opneemt binnen een bedrijf. Daarbij gaan bedrijven op zoek naar het unieke profiel dat het beste geschikt is voor een bepaalde taak, ongeacht of dit profiel binnen of buiten het bedrijf te vinden is.

Ook werknemers zien hun carrière meer en meer in het licht van een permanent leerproces en als een aaneenschakeling van projecten en verantwoordelijkheden. Loyaliteit tegenover eenzelfde werkgever wordt door werkgever en werknemer niet meer als een noodzakelijke voorwaarde gezien voor een goede samenwerking. Vanuit dat perspectief verandert ook de rol van de uitzendmarkt en van uitzendbedrijven grondig. In een zich wijzigende arbeidsmarkt waar flexibiliteit en verandering de boventoon voeren, is er een steeds belangrijkere rol voor de uitzendbedrijven weggelegd. Werknemers zoeken bij het uitstippelen van hun loopbaan vaker naar professionele begeleiding en advies. Zo zijn mensen op zoek naar een vorm van coaching tijdens de hele professionele loopbaan en zoeken ze hulp bij het vinden van een ideale match tussen werkgever en werknemer. Verder willen mensen op de één of andere manier ook de voordelen van training en begeleiding kunnen genieten.

Op basis van deze analyse wil Start People uitgroeien tot een merk, een naam en een positionering die wil inspelen en anticiperen op voornoemde markttendensen.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen