< Terug naar overzicht

Sportevenementen leiden werknemers af

Werkgevers verwachten dat werknemers deze zomer dagelijks gemiddeld tien minuten van hun werktijd besteden aan praten over het EK voetbal of het volgen van live-uitzendingen van sportevenementen. De productiviteit daalt hierdoor misschien, maar het versterkt ook de teamgeest.

Uit een enquête van het Nederlandse onderzoeksbureau Panteia bij 800 werkgevers blijkt dat de tijd die werknemers zullen besteden aan de diverse sportevenementen deze zomer, het bedrijfsleven iets meer dan 1 miljard euro kost.

Nederlandse werknemers besteden gemiddeld tien minuten van hun werktijd aan praten over het EK voetbal. Met de Tour de France en de Olympische Spelen zijn werknemers gemiddeld vijf minuten bezig.

Toch zijn de meeste werkgevers (71 procent) van mening dat hun eigen bedrijf geen arbeidsproductiviteit zal verliezen door de sportzomer. Volgens 62 procent levert ondernemend Nederland als geheel wel aan productiviteit in door de sportevenementen.

Maar het praten over en samen kijken naar sport kan ook goed zijn voor het bedrijf, omdat het zorgt voor plezier op het werk en een versterkte teamgeest. De kosten en opbrengsten van de sportzomer zijn volgens 59 procent van de werkgevers in evenwicht. 13 procent verwacht dat de opbrengsten hoger zijn dan de kosten.

Bron: P&O Actueel

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen