< Terug naar overzicht

Sociale media steeds vaker gebruikt bij aanwervingen

Sociale netwerken hebben het rekruteringslandschap grondig veranderd, zowel voor de kandidaat als voor de rekruteerder. Het aanwervingsproces verloopt meer en meer proactief. Rekruteerders schuimen steeds vaker het web af op zoek naar kandidaten.

Uit een analyse van HR-dienstenverlener ManpowerGroup blijkt dat wereldwijd 90 procent van de rekruteerders op een of andere manier gebruik maakt van sociale netwerken in hun aanwervingsprocedure en 97 procent schakelt LinkedIn in.

LinkedIn is met 200 miljoen gebruikers wereldwijd het grootste zakelijke netwerk. In België telt LinkedIn anderhalf miljoen gebruikers. Maar anders dan via Facebook of Twitter, is 80 procent van de LinkedIn-gebruikers er slechts 'passief actief'. Slechts de helft van de LinkedIn-gebruikers heeft een volledig profiel. Gemiddeld spenderen gebruikers slechts twee uur per week aan LinkedIn.

Wereldwijd wordt 77 procent van alle vacatures ook bekendgemaakt op LinkedIn. 48 procent van de rekuteerders die sociale media inschakelen om vacatures bekend te maken, doen dit enkel via LinkedIn.

54 procent van de rekruteerders schakelt Twitter in en 66 procent gebruikt Facebook om kandidaten te vinden.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen