< Terug naar overzicht

Sociale media drukken rekruteringskosten

LinkedIn is veruit het meest populaire sociale mediakanaal om nieuwe medewerkers te rekruteren. Vacatures bekendmaken via sociale media is niet alleen goedkoop, het levert zowel kwantitatief als kwalitatief een goede respons op.

Dat blijkt uit een enquête van Jobvite, een Amerikaanse aanbieder van rekruteringssoftware, bij meer dan 1600 rekruteringsverantwoordelijken. 94 procent van alle ondervraagde rekruteerders die sociale media gebruiken, gebruiken LinkedIn, zowel om kandidaten te zoeken als om hen te contacteren. LinkedIn wordt daarnaast ook gebruikt om potentiële kandidaten te volgen en sollicitatiegesprekken voor te bereiden.

Facebook en Twitter daarentegen worden zelden gebruikt om vacatures bekend te maken of om potentiële kandidaten te identificeren. Rekruteerders gebruiken deze sociale mediakanalen vooral als een manier om hun werkgeversimago te versterken.

Kostenbesparend


60 procent van ondervraagden zegt dat het gebruik van sociale media als rekruteringskanaal een jaarlijkse besparing oplevert van gemiddeld 15.000 euro. Niet alleen omdat vacatures plaatsen op deze kanalen veel goedkoper is, maar vooral omdat de sollicitatieprocedure veel sneller verloopt.

Ook de kwaliteit van de kandidaten en de doorverwijzingen van medewerkers is zeer hoog. Bovendien kunnen cv’s en referenties van sollicitanten veel sneller gecontroleerd worden.

Bron: Fox Business/tlnt.com

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen