< Terug naar overzicht

Primeur: vakbond gebruikt radioreclame als oppositiemiddel

Misschien heeft u de primeur ook al gehoord op de radio: voortaan zendt het ABVV een spot uit in het reclameblok. Opvallend: de socialistische vakbond doet dit zonder te vermelden dat het achter het spotje zit.

In een nieuw radiospotje speelt Herbert Flack een dokter. De remedie die de dokter voorschrijft, is een hoger loon. Om dat af te dwingen, moeten we actie voeren. Maar wie actie moet voeren en waar, zegt de dokter niet in de spot. Hij verwijst enkel naar de site www.andersenbeterhetkan.be.

Ook in de kranten verscheen er een advertentie. Ook daar vinden we alleen een verwijzing naar de website. Maar toch wat meer info: de campagne is gericht tegen maatregelen van de regering. Er staat ook één keer het woord ‘vakbond’ in.

Wie doorsurft naar de website, krijgt het hele verhaal. Andersenbeterhetkan.be is een site van de socialistische vakbond ABVV.

Geheimzinnigheid

Werner Van Heetvelde, voorzitter van de algemene centrale van het ABVV, wil de luisteraars vooral nieuwsgierig maken: “Maar het belangrijkste argument om onze naam niet te noemen, is dat hier de boodschap belangrijker is dan de boodschapper. Het ABVV is trouwens niet de enige die deze boodschap brengt: hart boven hard, armoedeorganisaties, verschillende studiebureaus enzovoort.”

Bron: De Standaard (standaard.be)

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen