< Terug naar overzicht

Ogilvy stort zich op interne communicatie

De grenzen slopen tussen personeelsbeleid, marketing en merkenmanagement: dat is het gat in de markt dat het communicatiebureau Ogilvy ziet. Met een aparte afdeling wil het bureau de interne communicatie van ondernemingen begeleiden. De leiding is in handen van Edouard Gruwez.

De afdeling Ogilvy Internal Communications bouwt voort op Eurosem, een opleidingsfirma die in 2000 door Ogilvy werd overgenomen. Ze heeft tot hoofdtaak “de motivatie, het engagement en de ontplooiing van het personeel te bevorderen, met het oog op de strategische doelstellingen van de onderneming”. Dit moet gebeuren door de houding en het gedrag van de medewerkers af te stemmen op de missie en de waarden van het merk en door hun competenties en talenten te ontwikkelen. De opleidingscomponent blijft dus prominent aanwezig.

Algemeen directeur van Ogilvy Internal Communications is Edouard Gruwez (41). Hij begon zijn loopbaan bij General Motors, waar hij acht jaar lang verschillende functies uitoefende. Daarna werd Gruwez marketingdirecteur bij Volvo Trucks, eerst voor België en later voor Zuid-Europa. Volgens Gruwez moet de interne communicatie de traditionele grenzen slopen tussen HR, marketing en brand management.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen