< Terug naar overzicht

Niemand weet waar bedrijf naartoe gaat

“Waarmee zijn we eigenlijk bezig?” Het is een vraag die Amerikaanse werknemers zich wel eens vaker stellen. Tweederde van hen kent of begrijpt de bedrijfsstrategie niet, ze weten niet waar de onderneming naartoe wil. Dat blijkt uit een onderzoek van Right Management Consultants bij 336 organisaties in de Verenigde Staten.

Het bedrijf treft schuld voor die onwetendheid van zijn personeel. Er schort iets aan de bedrijfscommunicatie. In een derde van de onderzochte bedrijven krijgt alleen het management toelichting over de bedrijfsstrategie. Een kwart van de bedrijven is er “nog niet toe gekomen” over de strategie te communiceren en in 15% van de organisaties twijfelt het management over de juiste communicatieaanpak.

Volgens Chris Gay van Right Management Consultants is het belangrijk medewerkers te informeren over de visie van het bedrijf: “Dat maakt het grote verschil tussen betrokken en niet betrokken personeel. Als medewerkers de strategie naar hun eigen werkzaamheden kunnen vertalen, zijn ze er veel meer bij betrokken.” Gay benadrukt ook het belang van feedback van werknemers over de uitvoering van de strategie.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen