< Terug naar overzicht

Netropolix: chief happiness officer begeleidt digitale transformatie

Als chief happiness officer stippelt Emanuel van der Aalst bij IT-bedrijf Netroplix mee de strategie uit en begeleidt hij het bijhorende veranderingstraject. De uitdaging schuilt niet in het implementeren van nieuwe technologie, wel in de transformatie die van de medewerkers verwacht wordt.

Emanuel van der Aalst is chief happiness officer bij het Kempense IT-bedrijf Netropolix. En ja, zijn dagtaak omvat meer dan het ronddelen van fruit, het organiseren van een yogasessie of het voorbereiden van bedrijfsfeestjes en uitstapjes. Al is hij uiteraard begaan met het geluk en welzijn van de medewerkers in brede zin.

De rode draad doorheen zijn activiteiten is echter het begeleiden en faciliteren van verandering. Netropolix heeft een infrastructuur en een softwareafdeling en telt een 70-tal medewerkers verspreid over vier locaties in Geel, Balen, Grobbendonk en Turnhout. Eind 2019 verhuizen de vier vestigingen naar een nieuw gebouw in Geel. Het ideale moment om als bedrijf na te denken over veranderingen en verbeteringen. “Daarom zijn we in de zomer van vorig jaar gestart met een nieuwe bedrijfsoefening, waarbij we samen zoeken naar gemeenschappelijke waarden, onder begeleiding van een externe partner.”

Een ander aandachtspunt van de chief happiness officer is het strategisch begeleiden van de digitale transformatie waarvoor de organisatie staat. “Continue verandering hoort bij onze sector. De technologie verandert in zo’n snel tempo, dat medewerkers hun competenties voortdurend moeten bijschaven en actualiseren. De digitale transformatie waar we voor staan, zorgt echter voor een stroomversnelling. Ook voor een IT-bedrijf is dit een heuse krachttoer. Al klinkt dit misschien bizar: de uitdaging schuilt niet in het implementeren van nieuwe technologie, wel in de transformatie die van de medewerkers verwacht wordt. Digitale transformatie gaat vooral over de impact van technologie op de bedrijfsprocessen, de werkmethoden en nieuwe klantenverwachtingen. Ook al zit technologie in ons bloed, het is geen sinecure mensen te overtuigen andere dingen te doen en/of dingen anders te doen”, merkt van der Aalst op.

Meer weten daarover? Lees het in het tijdschrift HR Square.

Als lid van HR Square ontvangt u niet alleen het tijdschrift, maar hebt u ook toegang tot de website met het gehele archief en u geniet van stevige prijsreducties op tal van hoogst interessante evenementen, ook op de HR Square Seminaries, HR Square Masterclass en HR Square Conference. Hoe wordt u lid? Ga naar www.hrsquare.be of contacteer Stephanie Beernaert, stephanie.beernaert@hrsquare.be, 0471 69 15 90.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen