< Terug naar overzicht

Minder zelfvertrouwen door e-mail

Veel medewerkers hebben steeds minder vertrouwen in persoonlijke interactie als communicatiemethode. Dat komt doordat de meeste werknemers erg gewend zijn geraakt aan indirecte communicatie door e-mail en conference call.

Dat blijkt uit een enquête van consulent Officebroker.com. 52 procent van de ondervraagde werknemers geeft toe door de grotere afhankelijkheid van e-mail en andere telecom-oplossingen minder zelfvertrouwen te hebben in de omgang met anderen.

Zelfs wanneer de gesprekspartner in hetzelfde gebouw zit, zegt 68 procent van de ondervraagden dat hij toch de voorkeur geeft aan indirecte communicatie. 32 procent geeft aan voor directe communicatie te kiezen. Dit moet dan gepaard gaan met snelle gesprekken en de mogelijkheid om verschillende onderwerpen te behandelen. 97 procent van de ondervraagden vindt het belangrijk dat er een e-mail aan gekoppeld kan worden.

E-mail blijkt het favoriete communicatiemiddel te zijn, vooral omdat de medewerkers de mogelijkheid hebben om de conversaties te bewaren. De telefoon wordt als het belangrijkste communicatiemiddel beschouwd als een belangrijke beslissing snel moet worden genomen.

Voor het uitbouwen van relaties op lange termijn wordt persoonlijk contact wel nog altijd het belangrijkst gevonden.

Bron: HR Praktijk

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen