< Terug naar overzicht

Meeste Belgen hebben geen toegang tot sociale media op het werk

Slechts 40 procent van de Belgische werknemers heeft toegang tot sociale media op het werk. Daarmee zijn Belgische werkgevers strenger dan het Europees gemiddelde. Zij laten hierdoor de kans liggen om werknemers te tonen hoe trots ze zijn op hun werkgever.

In Europa heeft ongeveer de helft van de medewerkers volledige toegang tot sociale netwerken. De Scandinavische werkgevers zijn hier het meest open in, daar heeft meer dan 60 procent van de werknemers toegang tot alle websites. Dat blijkt uit een studie van het onderzoek- en adviesbureau InSites Consulting bij meer dan 9000 respondenten uit 35 landen.

Toch laten werknemers zich niet tegenhouden door een strenge werkgever. Wat niet via het bedrijfsnetwerk kan, lukt wel via het achterpoortje van de smartphone.

Door de toegang tot sociale netwerken zoals Facebook, LinkedIn en Twitter te verbieden, laten werkgevers heel wat opportuniteiten schieten. 65 procent van de werknemers is heel trots op zijn job. Maar slechts 13 procent praat op online-fora over zijn job, terwijl 28 procent dat zou willen doen.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen