< Terug naar overzicht

Managers onwetend over sociale media

Terwijl medewerkers interne sociale media veelvuldig gebruiken, heeft het management geen idee dat het gebeurt en wat het nut ervan kan zijn.

Uit onderzoek van een Nederlands bureau voor online-communicatie, Entopic, blijkt dat medewerkers er op los twitteren en facebooken, ook intern. Bij meer dan 70 procent van de Nederlandse organisaties wordt door medewerkers interne sociale media gebruikt voor het uitwisselen van informatie en om onderling te netwerken.

Vooral microblogging (waarbij berichten realtime via pc of smartphone worden uitgewisseld) is zeer populair. Microbloggen is dan ook de communicatiefunctie op het internet van 2011. Het is een veel populairdere communicatietool dan het forum of het weblog.

Het ‘conventionele’ chatten wordt nog slechts in 10 procent van de gevallen genoemd. Terwijl dit in 2009 nog op de eerste plaats stond als communicatiemiddel.

Het intranet, zo blijkt verder uit de enquête, is bij de meeste organisaties het belangrijkste middel voor interne communicatie.

Bron: MT Management Team

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen