< Terug naar overzicht

Maatschappelijk verantwoorde werkgever is aantrekkelijke werkgever

Bijna de helft van de Belgische werknemers (45 procent en 47 procent wereldwijd) vindt het belangrijk dat zijn werkgever goede doelen steunt. Als ze de keuze hebben tussen twee gelijkaardige jobs, dan kiest 27 procent (43 procent wereldwijd) resoluut voor de onderneming die kan aantonen een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Dat blijkt uit een recent onderzoek van Regus, ’s werelds grootste flexplekaanbieder, waarvoor bijna 40.000 kantoorwerkers uit 100 landen (van wie bijna 300 in België) werden ondervraagd. Werkgevers die milieu- en sociale overwegingen meenemen in hun bedrijfsvoering, hebben dus een streepje voor bij hun personeel. Zo waardeert 31 procent van de respondenten (41 procent wereldwijd) de initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) van zijn bedrijf. Wel vindt 21 procent (29 procent wereldwijd) dat het af en toe aan informatie hierover ontbreekt.

Andere belangrijke resultaten uit het onderzoek:

  • Een vijfde van de respondenten (33 procent wereldwijd) wil zich inzetten voor de goede doelen waaraan zijn bedrijf een bijdrage levert.
  • Een groot deel van de respondenten vindt dat bedrijven in hun sector zich meer moeten bezighouden met MVO (23 procent - 40 procent wereldwijd) en goede doelen (27 procent - 37 procent wereldwijd).

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is niet verplicht, maar toch hebben werkgevers er alle baat bij om dit niet naast zich neer te leggen. Naast onder meer het loon, extralegale voordelen en de mogelijkheid om flexibel te werken, is dit een belangrijke drijfveer voor werknemers om voor een onderneming te kiezen. Ondernemingen met een ‘geweten’ trekken dan ook makkelijker toptalent aan.

Bron: Regus (regus.be)


Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen