< Terug naar overzicht

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is verankerd in Belgische ondernemingen

De bedrijfswereld houdt wel degelijk rekening met maatschappelijke, ecologische en ethische criteria. Meer en meer bedrijven duiden een werknemer aan die specifiek moet waken over het aspect duurzaamheid.

Dat blijkt uit de MVO-Barometer 2011 van Business & Society, gepeild bij meer dan 500 bedrijven. De studie, uitgevoerd in samenwerking met het VBO, de Vlerick Leuven Gent Management School en de Louvain School of Management, wil achterhalen in hoeverre maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) leeft bij bedrijven in België.

MVO beperkt zich niet meer tot de grote ondernemingen: 82,5 procent van de grote ondernemingen, 65 procent van de kmo’s en 44 procent van de heel kleine ondernemingen die in het kader van de Barometer 2011 werden ondervraagd, hebben een werknemer in dienst die specifiek voor MVO verantwoordelijk is.

Driekwart van de respondenten meent dat hun betrokkenheid bij duurzaam beheer de afgelopen drie jaar is toegenomen. 80 procent meent dat die betrokkenheid de komende tien jaar nog verder zal toenemen.

De grootte van de onderneming, de benoeming van een MVO-verantwoordelijke en het lidmaatschap van een MVO-netwerk, zoals Business & Society Belgium, zijn allemaal factoren die een impact hebben op de betrokkenheid van de bedrijven inzake MVO. Ze tonen ook een bredere waaier aan MVO-initiatieven.

Bron: Business & Society

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen