< Terug naar overzicht

Lijnmanagers voelen zich in de steek gelaten door HR

Bijna de helft van de lijnmanagers zou nog liever op Google een antwoord zoeken op hun vragen dan aan te kloppen bij HR. Zij voelen zich dan ook in de steek gelaten door HR. Maar ook HR klaagt. Zij moeten te veel tijd spenderen aan het beantwoorden van routinevragen van de lijn.

Dat blijkt uit een studie van managementconsultant Hay Group. Meer dan twee derde van de HR-directors (68 procent) spendeert een derde van zijn tijd aan het beantwoorden van routinevragen van lijnmanagers. 64 procent van de HR-directors klaagt er dan ook over dat lijnmanagers onmiddellijk antwoord verwachten op hun vragen.

Dat zorgt voor spanningen tussen de lijn en HR. Bovendien weerhoudt het hen van meer strategische taken. Het empoweren van de lijn is dan ook voor het merendeel van de HR-directors (94 procent) een topprioriteit.

Maar ook lijnmanagers zijn ontevreden over HR. De helft van de lijnmanagers zegt dat ze onvoldoende steun krijgen van HR om een goede leidinggevende te zijn. 48 procent klaagt dat HR traag reageert op vragen. 40 procent zegt zelfs dat HR hen tegenwerkt bij het nemen van beslissingen. 66 procent van de lijnmanagers zegt dat HR informatie en data te veel afschermt.

Opmerkelijk is dat vier op de tien lijnmanagers nog liever een antwoord zoekt op Google dan aan te kloppen bij hun HR-departement.

Bron: www.hrmagazine.co.uk

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen