< Terug naar overzicht

Kiescampagne doet werknemersvertrouwen stijgen

Tijdens de kiescampagne voor de federale verkiezingen was werkgelegenheid een veelbesproken onderwerp en de media gaven er ruchtbaarheid aan. Dit had een positieve invloed op het werknemersvertrouwen. De vraag is of het werknemersvertrouwen ook in augustus nog groot is?

Het werknemersvertrouwen is in juli lichtjes gestegen tegenover april. Dat blijkt uit de driemaandelijkse peiling van uitzendgroep Randstad. In de jongste barometer werknemersvertrouwen die tussen 26 juni en 10 juli 2007 werd uitgevoerd, daalde het aantal werknemers dat pessimistisch is over de arbeidsmarkt van 34% (vorige meting van april 2007) tot 32%. Het aantal optimisten bleef stabiel op 53%.

Nederlandstaligen zijn merkbaar positiever dan Franstaligen (62% tegenover 43%). Mannen zijn optimistischer dan vrouwen (60% tegenover 46%). En respondenten jonger dan 35 jaar stellen zich positiever op dan de 45-plussers.

Dat het werknemersvertrouwen hoge toppen scheert is voor een deel te danken aan de gunstige economische conjunctuur: massale aanwervingen (onder meer in de banksector en de verzekeringswereld) en de vele jobbeurzen. Tewerkstelling is tevens een veelbesproken onderwerp geweest tijdens de verkiezingscampagne.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen