< Terug naar overzicht

Kerstshoppen tijdens de werkuren: waarom december minder productief is

Ruim de helft van de Amerikaanse werknemers is van plan om zijn cadeautjes voor de komende feestdagen tijdens de werkuren in webwinkels te kopen. Veel werkgevers laten dat oogluikend toe.

Dat blijkt uit onderzoek van jobsite CareerBuilder bij 3400 werknemers en 2099 managers en HR-professionals. Ruim de helft van de Amerikaanse werknemers is van plan om zijn cadeautjes voor de komende feestdagen tijdens de werkuren in webwinkels te kopen. Dat is een stijging van vijf procent in vergelijking met vorig jaar.

De meeste willen daarvoor hun lunchpauze gebruiken, maar één op de vijf denkt wel één tot drie uur online te zullen zijn voor de inkopen. Eén op de tien verwacht meer dan drie uur van de werktijd nodig te hebben.

Van degenen die van plan zijn online te shoppen, geeft een derde toe dat ze in december minder productief zijn dan de rest van het jaar. Van de werknemers die hun cadeautjes buiten de werktijd aanschaffen, denkt 9 procent minder werk te verzetten in december.

Uit het onderzoek blijkt dat werkgevers zo vlak voor de feestdagen minder moeilijk doen over uitstapjes naar websites die niets met werk te maken hebben. Toch heeft 51 procent van de ondervraagde managers de toegang tot bepaalde websites vanaf werkcomputers laten blokkeren en heeft 20 procent van de respondenten wel eens iemand ontslagen voor het bezoeken van websites die niets met werk te maken hadden. 7 procent van de ondervraagden zei dat het daarbij om webwinkels ging.

Bron: PW De Gids

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen