< Terug naar overzicht

iPad verovert de werkvloer

De iPad breekt zowel door op de werkvloer als in de bestuurskamer. Opmerkelijk voor een toestel dat oorspronkelijk vooral bedoeld was voor mediaconsumptie. Al is het vaak zonder medeweten van de werkgever...

De zakelijke markt speelt een almaar belangrijkere rol in de verspreiding van de iPad. Het adviesbureau Deloitte verwacht dat bedrijven dit jaar instaan voor een vierde van alle tabletaankopen. Dat aandeel zou in 2012 nog toenemen. Dat is opmerkelijk voor een toestel dat in eerste instantie bedoeld was voor mediaconsumptie. Ook heel veel niet-IT-profielen (zoals advocaten en accountants) gingen al overstag.

Al blijkt het vooral om een stille revolutie te gaan. Het gros van de toestellen is namelijk aangekocht voor privégebruik. Waarmee de iPad eigenlijk hetzelfde traject volgt als de iPhone. Medewerkers sluisden die ook vaak op eigen initiatief hun organisatie binnen.

Volgens een studie van IDC in opdracht van Unisys worden er twee keer zoveel iPhones, iPads en andere tablets aangesloten op de bedrijfsnetwerken, dan wat de IT-verantwoordelijken zelf aangeven. Terwijl het bij de meeste ondernemingen niet de bedoeling is dat medewerkers voor dergelijke toestellen zomaar de bedrijfsinfrastructuur aanwenden.

Er zijn dus heel wat iPads op de werkvloer, maar bedrijven die hun werknemers er op grote schaal een aanbieden en er ook een beleid rond hebben, zijn er veel minder.

Bron: De Tijd

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen