< Terug naar overzicht

Interne communicatie van multinationals is ondermaats

Meer dan de helft van de multinationale ondernemingen geeft toe dat de communicatie met de werknemers en met de business units in de verschillende landen niet goed verloopt. Amper 18% heeft een formele, globale communicatiestrategie.

De cijfers komen uit een studie van de consultancy Watson Wyatt Worldwide. Het bureau hield een enquĂȘte bij de bedrijfsleiders van 335 multinationals. Daaruit blijkt ook dat minder dan 20% de communicatie afstemt op de werknemers van de bedrijfseenheden uit de verschillende landen. De meeste ondernemingen vertrouwen op de lokale manager voor de vertaling en het overbrengen van de boodschap. Het is maar de vraag of de werknemers uiteindelijk nog de juiste informatie en geen verkapt verhaal te horen krijgen. Watson Wyatt stoot in ieder geval op een verband tussen communicatie en het financieel resultaat. Multinationals die effectief communiceren hebben een marktaandeel dat 19% hoger ligt dan deze die niet goed communiceren. Deze voorbeeldbedrijven zouden ook 4,5 maal meer kans hebben om hun personeel gemotiveerd te houden. De uitstroom ligt er in 20% van de gevallen lager.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen