< Terug naar overzicht

"HR is het meest toe aan een herstart”

Welgeteld een derde van de HR-activiteiten is vandaag al geautomatiseerd. Dat leren we uit het onderzoek ‘Today’s State of Work – At the Breaking Point’ van ServiceNow. Daarmee bengelt HR achteraan in de automatiseringsgolf, samen met de klantendienst. En ... "HR is het meest toe aan een herstart".

Het onderzoek kwam tot stand aan de hand van vragen aan 1850 leidinggevenden in zeven landen (van wie 700 in Europa). Het algemene plaatje is duidelijk: 40 procent van de respondenten zegt in 2018 nog meer automatisering nodig te hebben om de grote hoeveelheid taken te kunnen verwerken. En 75 procent geeft aan dat data van mobiele apparaten en het Internet of Things (IoT) juist voor een stevige stijging van de workload zorgen. Gelukkig kan intelligente automatisering de productiviteit verhogen. Daar zijn nagenoeg alle bevraagden het over eens.

“Er komt een verschuiving aan, die leidt tot verdere automatisering, waarmee we ons dagelijkse werk anders gaan uitvoeren”, verklaart Michael Maas, Area VP Noord-Europa bij ServiceNow.

Al 4 op de 10 tien processen zijn geautomatiseerd in Europese bedrijven. Alleen HR en de klantenservice blijven achter, zo blijkt uit het onderzoek. IT-ondersteuning draagt het meest bij aan een efficiënt bedrijfsproces, maar juist HR maakt daar het minst gebruik van. HR is dan ook “het meest toe aan een herstart”. Slechts 33 procent van de HR-processen is vandaag geautomatiseerd.

Bron: HR Praktijk (hrpraktijk.nl)

 

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen