< Terug naar overzicht

HR als medewerker kritisch voor eigen werkgever

Hrm’ers zijn kritischer over hun werkgever wanneer ze hun mening als medewerker moeten geven. Zij oordelen slechter over de ontwikkelingsmogelijkheden en geven het bedrijf een lager rapportcijfer dan HRM’ers die als vertegenwoordiger van de organisatie worden aangesproken.

Dat blijkt uit Nederlands onderzoek bij 250 HR-professionals in de publieke sector.

Ruim 80 procent van de HR-professionals geeft als medewerker aan dat het werk uitdagend is en er genoeg ruimte is voor eigen verantwoordelijkheid. Maar deze groep is veel minder tevreden over de rol van zijn werkgever in zijn ontwikkeling.

Over de opleidingsmogelijkheden is slechts 53 procent tevreden, de aandacht voor coaching en persoonlijke ontwikkeling door de eigen leidinggevende scoort met 42 procent nog lager. Daar staat tegenover dat bijna 70 procent van de andere groep HRM'ers vindt dat de huidige werkgever juist wel voldoende mogelijkheden tot opleiding en persoonlijke ontwikkeling biedt.

Ten aanzien van de interne communicatie en het geven/ontvangen van feedback zijn de verschillen ook groot. Als vertegenwoordiger van de organisatie vindt 58 procent dat men richting de medewerker intern goed communiceert en 64 procent geeft regelmatig feedback. Als medewerker is dat slechts 46 procent en 48 procent.

Over de beloning zijn zij eveneens minder te spreken dan de vertegenwoordigers: respectievelijk 45 en 58 procent is van mening dat de beloning goed is in verhouding tot het functioneren van de medewerkers.

Bron: PW Intermediair

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen