< Terug naar overzicht

H&M schenkt 108 miljoen euro aan personeel

De Zweedse kledingketen H&M (wereldwijd 2000 winkels en 76.000 werknemers) schenkt aan zijn verkooppersoneel in totaal 1 miljard kronen (108 miljoen euro) weg in de vorm van premies.

De schenking is een sterk staaltje van employer branding. Op die manier wil de internationale kledingketen zijn personeelsleden die lang blijven aanmoedigen en motiveren. Uiteraard is het evengoed een reclamestunt die nieuwe medewerkers moet aantrekken.

De Stefan Persson Family Foudation, de grootste aandeelhouder, geeft 4 hiervoor miljoen aandelen aan de nieuwe stichting Stiftelsen H&M Incentive Programme. Zo zal die 5 procent van de aandelen in handen krijgen.

Onlangs kwam H&M nog in een slecht daglicht te staan. Er zouden immers Indiase meisjes onder het minimumloon werken in de productie met de belofte dat ze na drie jaar een bruidsschat krijgen.

Bron: De Standaard

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen