< Terug naar overzicht

'Het nieuwe werken’ is vooral imagokwestie

Bedrijven willen aantrekkelijk zijn voor werknemers. Dat is de belangrijkste reden waarom steeds meer ondernemingen ‘het nieuwe werken’ invoeren. Al is kostenvermindering ook een belangrijke overweging.

Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse werkgeversvereniging AWVN bij 80 Nederlandse werkgevers. Werkgevers kijken vooral naar de toekomstige arbeidsmarkt. Ook in Nederland is het voor bedrijven in sommige vakgebieden heel moeilijk om geschikt personeel aan te trekken en te behouden.

Uit het onderzoek blijkt verder dat ‘het nieuwe werken’ aan een onverbiddelijke opmars bezig is. 80 procent van de bedrijven geeft aan dat 'het nieuwe werken' al belangrijk is in de eigen organisatie of dat de komende tijd zal worden.

De meest populaire methoden van 'het nieuwe werken' zijn het invoeren van flexibele werkplekken (57 procent) en het gebruik van nieuwe communicatiemiddelen zoals smartphones (57 procent). Vermindering van het aantal werkplekken en kamers op kantoor is de belangrijkste besparingspost.

Opmerkelijk is dat ook bij bedrijven waar het grootste deel van het personeel aan een bepaalde werkplek is gebonden ‘het nieuwe werken’ wordt toegepast. Dan gaat het niet alleen om kantoorpersoneel en verkopers, maar ook om productiemedewerkers. Slimme dienstroosters in combinatie met andere werktijden, zoals werken buiten de spitsuren, is een populaire optie.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen