< Terug naar overzicht

Gezonde werkomgeving en bedrijfswagen verleiden jonge sollicitanten

Ondernemingen die jongeren willen verleiden om voor hen te komen werken, zorgen best voor een goede bereikbaarheid, een gezonde werkomgeving, veel variatie, doorgroeimogelijkheden en de mogelijkheid om samen met collega’s te eten.

Zowel ondernemers (92 procent) als jongeren (91 procent) vinden een goede bereikbaarheid de grootste uitdaging. Eenmaal op het werk aanbeland vinden de jongeren het belangrijk dat er voldoende parkeerplaatsen zijn. Een goede bereikbaarheid via het openbaar vervoer staat ook hoog op de prioriteitenlijst. Dat blijkt uit een onderzoek door studenten van de KU Leuven in opdracht van ontwikkelaar Futurn en Unizo Limburg.

Voorts blijkt uit de enquête dat jongeren een bedrijfswagen (59 procent) nog altijd belangrijk vinden, hoewel een abonnement op het openbaar vervoer (79 procent) of een elektrische fiets (53 procent) ook hoog scoren.

Jongeren hechten ook veel belang aan flexibiliteit. Dat kan onder meer door thuis te werken (89 procent) en door glijdende werkuren (87 procent), onder meer om het ochtendverkeer te omzeilen. De ondernemers zijn vooral te vinden voor glijdende werkuren (69 procent) maar minder voor thuiswerken (54 procent).

De rondvraag leert ook dat de meeste werkgevers al heel wat flexibiliteit aan de dag leggen tijdens de werkuren.

Bron: Het Belang van Limburg

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen