< Terug naar overzicht

Generatie C massaal in aantocht

In 2020 zal bijna de helft van de bevolking in Europa, de VS en de snelle groeilanden Brazilië, Rusland, India en China (de BRIC-landen) bestaan uit generatie C-jongeren. De manier waarop we met elkaar omgaan, zal dan drastisch veranderen.

Generatie C staat voor conncected, community-oriented, content-centric, computerized, communicating, alway clicking. Het zijn jongeren die zijn geboren na 1990 en hun adolescentie hebben beleefd na de eeuwwisseling. Het is daarmee de eerste generatie die geen andere werkelijkheid heeft gekend dan het internet, mobiele apparaten en sociale netwerking.

Ze gebruiken dagelijks verschillende mobiele apparaten, gemiddeld langer dan zes uur per dag. Hun mobiele telefoon gebruiken ze liever om sms’jes te sturen, niet om te praten.

De vergroeiing met technologie, de afhankelijkheid van mobiele communicatie en het verlangen om online in contact te blijven met familie, vrienden en zakelijke contacten via netwerken, maken dat de manier waarop wij werken en consumeren drastisch zal veranderen.

Meer dan de helft van de CEO’s verwacht dat werknemers binnen drie tot vijf jaar hun eigen computer mee naar het werk brengen in plaats van gebruik te maken van corporate hardware. Sterker: meer dan de helft van alle kantoorwerkers zal in 2020 in virtuele groepen samenwerken in plaats van in een kantoor.

Altijd verbonden


Adviesbureau Booz & Company noemt een aantal trends die een grote invloed hebben op hoe bedrijven met medewerkers moeten omgaan:

  • In 2020 zal bijna iedereen de klok rond verbonden zijn met het internet, voornamelijk via mobiele apparaten. Nu al voelt de helft van de jonge Europeanen zich afgesloten als ze hun mobiele telefoon niet binnen handbereik hebben.

    91 procent van alle mobiele gebruikers heeft zijn mobiel altijd aan staan, ook s nachts. Privé- en werkleven vloeien in elkaar over. De dag bestaat uit een flexibele mix van persoonlijke en zakelijke activiteiten zoals werk, reizen, winkelen, netwerken en ontspanning.


  • De omvang en diversiteit van netwerken blijven groeien. Via deze netwerken komen gebruikers met veel meer mensen in contact dan collega’s, vrienden, familie en/of kennissen. Zoals vrienden van vrienden, online-kennissen en anonieme leden van interestgroups.

    Nu al is de helft van de 16- tot 24-jarigen in Europa een ‘ervaren gebruiker’ van sociale netwerken. De gemiddelde persoon leeft in 2020 te midden van een web van 200 tot 300 contacten, die voornamelijk digitaal worden onderhouden door middel van een variëteit aan online-kanalen.


  • Bron: Management Team

    Geef als eerste een reactie

    Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
    < Terug naar overzicht

    U zoekt, u vindt !

    HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

    Word nu lid !
    Geniet van de voordelen