< Terug naar overzicht

Facebook at Work: opkomende hype?

Facebook at Work heeft, enkele maanden na zijn lancering, zijn eerste grote klant beet. The Royal Bank of Scotland zal de toepassing inzetten voor haar 100.000 werknemers tegen het einde van 2016.

Bijna 300 andere bedrijven, waaronder de Amerikaanse afdeling van Heineken en de vastgoedgigant Century21, testen momenteel ook de service.

Ook uitgebreide premium-versie op komst

Facebook at Work moet de communicatie binnen een bedrijf optimaliseren en is te vergelijken met bijvoorbeeld Yammer of Google+. Of Facebook kan concurreren met deze gevestigde waarden, die al jaren werken aan de samensmelting van verschillende bedrijfstoepassingen in de cloud, is nog de vraag.

Het bedrijf wil zich echter koste wat het kost nestelen in dat marktsegment, aangezien bedrijven nu volop investeren in software die de alsmaar toenemende informatiestroom beheersbaar kan houden.

Momenteel is de service gratis, maar het plan bestaat om een ​​betalende premium-versie aan te bieden met extra functies zoals analyses, grafieken en de integratie van andere toepassingen.

Productiviteitsbooster of –killer?

De vraag is natuurlijk of Facebook at Work niet voor nog meer afleiding op de werkvloer zal zorgen. Heel wat werkgevers hebben immers reeds alle vormen van sociale media geblokkeerd om deze vorm van afleiding van de werkvloer te houden.

De stap naar een privéaccount (met vakantiefoto’s en statusupdates) is ook niet groot, aangezien de lay-out van beide accounts er vrijwel hetzelfde uitziet. En dat zal de verleiding er niet bepaald kleiner op maken…

Bron: Jobat.be


Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen