< Terug naar overzicht

Creyf’s domineert de voetbalcompetitie

Uit marktonderzoek uitgevoerd door Creyf’s blijkt dat 700 personen tijdens het voetbalseizoen 2005-2006 rechtstreeks een baan vonden na een stadionbezoek. Het uitzendkantoor mikt op het voetbal om zijn naambekendheid te vergroten en wil zo meer kandidaten strikken.

Uitzendbureaus die bij een welbepaald doelpubliek zelf op zoek gaan naar kandidaat-werknemers: het is niet nieuw. Creyf’s steekt echter een tandje bij. Naast shirtsponsoring, reclamepanelen, flyeracties en sfeeracties in het stadion, gaat het bedrijf samen met de clubs actief op zoek naar jobs voor de supporters. Hiervoor organiseert het gerichte activiteiten zoals jobdagen en sms-acties in samenwerking met de clubs. Op basis van de positieve resultaten breidt Creyf’s nu zijn sponsoring in de Belgische voetbalcompetitie uit. Na Lierse, Lokeren, Sint-Truiden, Germinal Beerschot, Charleroi, AA Gent en Zulte Waregem sponsort het ook FC Brussels en Excelsior Moeskroen. Alles samen is dat de helft van alle Belgische eersteklasseclubs.

Het marktonderzoek lijkt aan te tonen dat deze aanpak loont. De vermelde activiteiten zouden 700 personen aan een baan hebben geholpen na een stadionbezoek. Ook over de naambekendheid kan Creyf’s niet klagen: 96% van de supporters van alle gesponsorde clubs kenen het bedrijf. Afhankelijk van de club kent 20 tot 30% van de supporters Creyf’s via acties in het stadion en 20% is ook effectief ingeschreven in een uitzendkantoor.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen