< Terug naar overzicht

Brussels belcentrum werft 250 mensen aan

TechTeam, de Amerikaanse uitbater van belcentra, verdubbelt het aantal jobs in zijn Brusselse vestiging tot 450. Dat komt door nieuwe contracten met bedrijven die hun telefonische helpdesk uitbesteden.

Volgens account manager Denis Reynders van de Brusselse vestiging van TechTeam is het voor grote bedrijven interessanter om hun telefonische dienstverlening uit te besteden, dan in twaalf Europese landen telkens een aparte helpdesk op te richten. TechTeam heeft behalve in Brussel nog overzeese vestigingen in Engeland, Duitsland en Zweden. Vandaag werken 200 personen bij TechTeam in Brussel, vooral Europese buitenlanders. “Zij bedienen klanten in bijna 20 talen”, zegt Reynders. Tegen eind dit jaar moeten er bij TechTeam Brussel 450 personen werken. De groep bedient grote organisaties zoals Ford, DaimlerChrysler, de Europese Commissie, Schering-Plough en Essilor. De uitbreiding is opmerkelijk omdat veel belcentra de jongste jaren steeds meer uitwijken naar de lagelonenlanden.
Deze week nog raakte bekend dat het Gentse City Call zijn belcentrum verhuist naar Bulgarije omdat de loonkosten er lager zijn. Nu werken er nog 100 personen, tegen eind juni is het belcentrum gesloten. Parallel met die sluiting wordt een nieuw belcentrum opgestart in Bulgarije, waar 500 medewerkers zullen worden gerekruteerd.
Volgens Reynders verschilt TechTeam van andere belcentra door zijn grote aandacht voor kwaliteit: “Verschillende van onze projecten bezitten het ISO 9002-certificaat. Wij werken op lange termijn met onze klanten, betalen onze mensen op een eerlijke manier en bieden extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en pensioensparen om kwaliteit en continuïteit te waarborgen.”

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen