< Terug naar overzicht

Binnenkijken bij toekomstige werkgevers

De nieuwe generatie werknemers gelooft niet in holle slogans als ‘dynamisch bedrijf’ of ‘flexibele werkomgeving’. Ze willen liever eens binnenkijken in een bedrijf en mogelijke toekomstige collega’s zien, de cultuur en de werkomgeving proeven.

Deze twintigers hebben een heel ander referentiekader en manier van mediagebruik dan de vorige generaties en bedrijven voelen dat. De huidige afgestudeerden kijken veel kritischer naar de arbeidsmarkt, ze hebben veel hoe- en waarom-vragen waarvoor ze in de traditionele rekruteringsmedia geen antwoord vinden.

Die informatie kunnen ze vinden op de website ‘ExitCampus.be’. Een jobsite, maar dan zonder concrete vacatures. Het is een videoplatform, vergelijk het met YouTube, met honderden filmpjes van maximaal drie minuten.

De filmpjes geven een inkijk in het bedrijf en vertelt een verhaal. Via interviews met medewerkers van de deelnemende bedrijven, krijgen jonge werkzoekenden een beeld van wat ze al dan niet kunnen verwachten.

Er staan al meer dan honderd filmpjes online. De website is een initiatief van HR-Productions.

www.exitcampus.be

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen