< Terug naar overzicht

Bedrijven stellen dagelijks leven op werkvloer te rooskleurig voor

Sollicitanten laten zich leiden door de reputatie. Geen reputatie is minder erg dan een slechte om kandidaten aan te trekken. Al durven bedrijven de waarheid over het dagelijks leven op de werkvloer al eens verdraaien.

Uit een Europees onderzoek van StepStone naar het werkgeversimago blijkt dat bedrijven en hun werknemers niet helemaal dezelfde visie hebben op het leven op de werkvloer.

46 procent van de werknemers zegt dat het echte leven in het bedrijf niet zo is als de werkgever laat uitschijnen. Een vijfde van de werknemers gaat wel akkoord met het beeld dat de werkgever geeft van het bedrijf. Meer dan een kwart (27 procent) van de werknemers zegt dat de werkelijkheid anders is, maar niet slechter dan dat de werkgever beweert.

Werkzoekenden vinden de reputatie van een bedrijf belangrijk: voordat ze op een interessante jobaanbieding reageren, nemen ze de reputatie van het bedrijf onder de loep. Als een bedrijf een goede reputatie heeft, zal 98 procent van de werkzoekenden solliciteren voor de job.

Zelfs als de reputatie van het bedrijf niet gekend is, zou nog 91 procent van de gekwalificeerde kandidaten aantrekken. Maar als een bedrijf een slechte reputatie heeft, zou slechts 10 procent van werkzoekenden solliciteren.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen