< Terug naar overzicht

Bedrijven rekruteren steeds vaker via sociale media

Online-jobsites en de eigen bedrijfswebsite worden het meest gebruikt om nieuwe medewerkers aan te werven. Maar ook Facebook en LinkedIn worden steeds vaker ingeschakeld tijdens rekruteringscampagnes. Het inzetten van deze kanalen doet bovendien het aantal binnenkomende cv’s stijgen.

Dat blijkt uit een enquête van rekruteringsspecialist Robert Half bij 200 HR-managers. 41 procent van de HR-managers werken met online-jobboards en cv-databases. 40 procent gebruikt de website van het bedrijf, gevolgd door online-advertenties met 23 procent.

Bijna de helft (45 procent) van de HR-managers gebruikt één of meerdere sociale media in de zoektocht naar werknemers. De Facebook-pagina van het bedrijf staat op de eerste plaats met 23 procent, gevolgd door de LinkedIn-accounts van werknemers en de LinkedIn-pagina van de organisatie (16 procent), en de Twitter-account van het bedrijf (9 procent).

Meer dan een derde van de ondervraagde HR-managers (35 procent) zegt dat door het inschakelen van deze technologische rekruteringskanalen het aantal ontvangen cv’s de voorbije drie jaar gestegen is. De kwaliteit van de cv’s daarentegen is er niet op vooruitgegaan.

Uit de enquête blijkt eveneens dat 62 procent van de HR-managers tijdens de eerste helft van 2013 blijven aanwerven.

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen