< Terug naar overzicht

Bedrijfsimago wordt steeds belangrijker

Kandidaat-werknemers vinden het belangrijk dat de cultuur van het bedrijf waar ze mogelijk aan de slag gaan, overeenstemt met hun eigen waarden en visie. Imagosetting en communicatie over de bedrijfscultuur worden almaar belangrijker. Dat blijkt uit een survey bij 1889 lezers van Personnel Today die actief zijn in de rekrutering en selectie. Zij rekruteren steeds meer via de eigen website.

Werknemers of kandidaat-werknemers zijn meer en meer begaan met de ethiek en cultuur die ondernemingen uitdragen. Die bepalen mee hun keuze voor een bepaalde werkgever. Dat is althans de mening van de respondenten uit de survey van Personnel Today: 42% vindt het bedrijfsimago ‘extreem belangrijk’, 37% houdt het bij ‘zeer belangrijk’. Acht op tien respondenten zijn van mening dat een juist imago of de communicatie over de bedrijfscultuur in de toekomst nog aan belang zal winnen.

Favoriet uithangbord van een onderneming is en blijft de eigen website en de rekrutering via die site neemt ook toe. Meer dan de helft van de lezers-respondenten (53%) zegt in de komende twee jaar een eigen jobsite aan te maken of hem te verbeteren. Kind van de rekening zijn de lokale en nationale kranten, waarover respectievelijk 23 en 37% van de respondenten zegt ze minder te zullen gebruiken.

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen