< Terug naar overzicht

Agoria organiseert tweede editie van ‘Girls’ Days’

Op 27 oktober vindt de tweede editie van ‘Girls’ Days’ plaats. Meisjes uit het vijfde en zesde leerjaar kunnen dan terecht in hoogtechnologische bedrijven. Op die manier probeert technologiefederatie Agoria de belangstelling voor techniek en technologie aan te wakkeren.

De ‘Girls’ Days’ is een initiatief van technologiefederatie Agoria in samenwerking met Technopolis en de Artesis Hogeschool Antwerpen. Aan de eerste editie in 2009 namen 660 meisjes deel.

Meisjes uit het vijfde en zesde leerjaar basisonderwijs kunnen dit jaar op woensdagnamiddag 27 oktober op techniekexcursie in een technologisch bedrijf. Zevenentwintig Vlaamse bedrijven stellen hun deuren open op die dag.

Vlaamse scholen of de meisjes zelf kunnen zich nu al inschrijven via de website www.girlsday.be.

Met de ‘Girls’ Days’ wil de technologiefederatie meisjes laten ervaren dat techniek en technologie interessant zijn en dat je met een technologische opleiding op heel veel plaatsen terecht kunt. Het initiatief wordt mogelijk gemaakt dankzij de financiering van Vlaams minister van Gelijke Kansen Pascal Smet.

De deelnemende bedrijven: Asco, Atlas Copco, Barco, Bekaert, CG Power Systems, Continental, Duracell, Ford Genk, Furmanite, Heraeus, ON Semiconductor, New Holland Tractor, Page Electronica, Philips Lighting, Picanol, Realdolmen, Schneider Electric, Siemens, Sirris, Televic, Tyco Electronics (in Brabant en West-Vlaanderen), Umicore, Volvo Cars, Volvo Trucks, Warringtonfire en Qinetic Space.

Bron: ITM, Agoria

Lees meer over

Geef als eerste een reactie

Om reacties te kunnen geven moet u inloggen
< Terug naar overzicht

U zoekt, u vindt !

HR Square | Magazine, E-zine, Netwerk, Website, Seminaries, ...

Word nu lid !
Geniet van de voordelen